تاریخ: ۰۲ فروردين ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۵:۲۰
بازدید: ۳۳۸
کد خبر: ۱۲۹۲۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
غلامی مطرح کرد؛

لزوم ورود دانشگاه‌ها به پروژه‌های بزرگ صنعتی

می متالز - وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه‌ها باید از پروژه‌های کوچک خارج و در قالب طرح‌های بزرگ صنعتی فعالیت کنند.
لزوم ورود دانشگاه‌ها به پروژه‌های بزرگ صنعتی

به گزارش می متالز، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه امضای قراردادهای پژوهشی اکتشاف با 5 دانشگاه داخلی، اظهار کرد: دانشگاه‌ها باید از پروژه‌های کوچک در قالب طرح‌های محدود خارج شوند و به سمت پروژه‌های بزرگ صنعتی حرکت کنند.

وی ادامه داد: با تحقق این مهم نه تنها دانشگاه‌ها فعالیت‌های علمی خود را به منصه ظهور گذاشته و اظهار وجود خواهند کرد، بلکه بخش‌های مهم صنعتی کشور از این قابلیت بهره‌مند خواهند شد.

غلامی گفت: یکی از وظایف مهم دانشگاه‌ها حل مسائل پیش روی همه بخش‌های کشور است و برای تحقق این مهم باید از ظرفیت علمی و نیروی انسانی متخصص خود بهره بگیرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، تصریح کرد: امضای قراردادهای پژوهشی اکتشاف با 5 دانشگاه داخلی مدل خوبی است. واگذاری پروژه‌های مهم از بخش صنعت نفت به دانشگاه‌ها، اساتید و دانشجویان برجسته که به صورت یک پروژه کامل برای انجام آن تلاش خواهند کرد سرانجام موفقی خواهد داشت.

وی با تأکید بر حضور موثر دانشگاه‌ها در بخش‌های اصلی و مهم کشور، گفت: امروز در بخش اکتشاف اقداماتی را شروع خواهیم کرد و بعد از آن نیز باید در زمینه فرآوری محصولات بعد از استخراج اقدامات خود را توسعه دهیم.

غلامی بیان کرد: باید بتوانیم این مدل همکاری شکل گرفته در صنعت نفت را در پروژه‌های بزرگ دیگر تأمین دهیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه برای انجام کارهای پژوهشی در حوزه صنعتی نیامند مراکز تخصصی هستیم و این مهم فراهم شده است گفت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه‌ها و اساتید خوب و توانمند حاضر در کشور آماده هر گونه مشارکت در کارهای پژوهشی و علمی هستند.

عناوین برگزیده