تاریخ: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۲:۱۳
بازدید: ۲۱۲
کد خبر: ۱۳۵۱۷
سرویس خبر : انرژی
رئیس دومای روسیه:

روابط اقتصادی با ایران را در حوزه‌های هسته‌ای، کشاورزی و ریلی دنبال می‌کنیم

می متالز - رئیس دومای روسیه با بیان اینکه قصد ما ایجاد ارتباطات تجاری و اقتصادی با ایران به غیر از روابط سیاسی است،‌ گفت: به دنبال برقراری برنامه‌های صلح‌آمیز هسته‌ای و همچنین برقراری روابط کشاورزی و حمل و نقل ریلی هستیم.
روابط اقتصادی با ایران را در حوزه‌های هسته‌ای، کشاورزی و ریلی دنبال می‌کنیم

به گزارش می متالز، ویاچفلاو ولودین رئیس دومای روسیه امروز در همایش تجاری ایران و روسیه با تأکید بر روابط سازنده بین ایران و روسیه گفت: وظیفه امروز پارلمان فدراسیون روسیه انجام توافقات به عمل آمده است و دستور کار ما این است که بتوانیم روابط تجاری و اقتصادی بین دو کشور را توسعه دهیم.

رئیس دومای روسیه با بیان اینکه ایران و روسیه به سطح جدیدی از تعاملات رسیده است، گفت: امروز کمیسیون بین‌پارلمانی بین دو کشور ایران و روسیه تشکیل شد که تشکیل این کمیسیون شرایط مناسبی را برای توسعه روابط اقتصادی با ایران ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه قصد ما ایجاد ارتباطات تجاری و اقتصادی با ایران به غیر از روابط سیاسی است،‌ گفت: در چارچوب این کمیسیون ما به دنبال برقراری برنامه‌های صلح‌آمیز هسته‌ای و همچنین برقراری روابط کشاورزی و حمل و نقل ریلی هستیم.

وی افزود: در سال 2016 ایران  جایگاه 42 تجارت با روسیه را داشته و روسیه هم جایگاه هشتم را در بین شرکای تجاری به خود اختصاص داده که باید این روابط را گسترش دهیم.

ولودین با بیان اینکه ما نباید پروژه‌های خود را محدود به پروژه‌های انرژی کنیم،‌ بیان داشت: در گسترش روابط تجاری بین دو کشور باید روابط را بین استان‌های دو کشور هم گسترش دهیم و شکل جدیدی از همکاری‌ها را بین دو کشور ایجاد کنیم.

وی با تأکید بر اینکه پتانسیل‌های زیادی برای همکاری بین ایران و روسیه وجود دارد، گفت: در زمینه نفت و گاز  خوب کار کرده‌ایم و پروژه‌های زیادی وجود دارد که می‌تواند سرمایه‌گذاری در آنها به میلیون‌ها دلار برسد.

رئیس دومای روسیه با بیان اینکه تسویه حساب‌ از طریق روبل برای ما حائز اهمیت است‌، گفت: الان بیشترین مبادلات تجاری ما با روبل انجام می‌شود بنابر این باید سیستم بانکی بین دو کشور ایران و روسیه ایجاد شود تا جغرافیای تجاری دو کشور هم گسترش یابد.

عناوین برگزیده