تاریخ: ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۱:۰۲
بازدید: ۱۵۴
کد خبر: ۱۳۶۱۴
سرویس خبر : انرژی
چین:

ایران زیر بار تغییر برجام نمی رود

می متالز - خبرگزاری شینهوا چین از توافق هسته ای ایران با کشورهای ۱+ ۵ به عنوان یک معاهده بین المللی مهم یاد کرد و نوشت: ایران هرگز زیر بار تغییر برجام نخواهد رفت.
ایران زیر بار تغییر برجام نمی رود

به گزارش می متالز، خبرگزاری شینهوا چین از توافق هسته ای ایران با کشورهای ۱+ ۵ به عنوان یک معاهده بین المللی مهم یاد کرد و نوشت: ایران هرگز زیر بار تغییر برجام نخواهد رفت.

از دیدگاه ایران تمامی طرف ها باید به این پیمان بین المللی پایبند باشد و مفاد آن را با دقت رعایت کنند، چرا که جایی برای رایزنی های دوباره با هدف تغییر برجام وجود ندارد. ایران به آمریکا هشدار داده است که از تصمیم گیری های نادرست و عجولانه در ارتباط با برجام خودداری ورزد و همچنان به این توافق پایبند باشد.

این خبرگزاری افزود: ایران فقط به تعهداتی که در این توافق داده پایبند است و زیربار تعهدات بیشتر نخواهد رفت و با تغییر آن نیز موافقت نخواهد کرد. دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در ماه های گذشته چندین بار خواستار تغییر بندهایی از توافق هسته ای شده و تهدید به خروج از آن کرده است.شینهوا از قول علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی کشورمان آورده است که ترامپ یک بازرگان است و سعی دارد با تصمیماتی پیش بینی نشده دستور کاری را در سرلوحه امور بین المللی قرار دهد.

گزارش تاکید می کند که از دیدگاه ایران ، آمریکا نباید از برجام خارج شود و اگر آمریکا و اروپا بخواهند تصمیمی نادرست در این ارتباط بگیرند آن زمان تهران هم مسیری دیگر را دنبال خواهد کرد.تارنمای چاینا ارگ هم از برجام به عنوان یک توافق نمادین و مهم بین المللی یاد کرده که پس از چند دوره مذاکره طولانی مدت در سال 2015 میلادی حاصل شده است.وزارت خارجه چین تاکید کرده است که این کشور همچنان به برجام پایبند است و تعهدات خود را بر اساس آن انجام می دهد و از دیگر طرف های ذی ربط می خواهد تا این توافق مهم را مورد حراست قرار دهند.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده