تاریخ: ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۴:۰۳
بازدید: ۲۶۰
کد خبر: ۱۳۶۳۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

واردات فاینانسی قطعات خودروهای تجاری برای کاهش هزینه تولید

می متالز - رئیس جمهور در ارائه برنامه های دولت دوازدهم در جهت رونق اقتصادی از دو طرح بزرگ نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای و درون شهری و باز آفرینی شهری سخن گفت که قرار است تحولات بزرگی در رونق اقتصاد و اشتغالزایی ایجاد کند.
واردات فاینانسی قطعات خودروهای تجاری برای کاهش هزینه تولید

به گزارش می متالز، در خصوص مزایای این دو طرح و راههای تضمین اجرای کامل و صحیح طرح ها بدون هدر رفت منابع (مانند آنچه در طرح هایی نظیر مسکن مهر مشاهده شد) با محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور به گفت و گو پرداختیم.

نهاوندیان دو طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای و درون شهری و باز آفرینی شهری را از برنامه های بسیار بزرگ دولت در جهت رونق اقتصادی و ارتقا ایمنی و سلامت مردم دانست.

وی با اشاره به امتیاز طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای برای تولیدات داخلی در این زمینه خاطر نشان کرد: یکی از نتایج این طرح که به آن اولویت داده شده صرفه جویی در مصرف سوخت است.

معاون اقتصادی رئیس جمهور ادامه داد: در این طرح به سازندگان خودرو داخلی این امکان را دادیم که برای واردات قطعات خارجی مورد نیاز خود از فاینانسی استفاده کنند که از محل ارز حاصل از صرفه جویی در آینده ایجاد خواهد شد و به این ترتیب هزینه تولید یک اتوبوس یا کامیون نصف می شود.

نهاوندیان افزود: به این ترتیب هم تولید داخلی افزایش یافته و هم اشتغالزایی را به دنبال خواهد داشت. از سوی دیگر به بهبود وضعیت و سالم سازی هوای شهرها کمک شده و ایمنی جاده ها نیز ارتقا خواهد یافت.

وی در خصوص طرح بازآفرینی شهری نیز گفت: به منظور به حرکت درآوردن چرخ این طرح از خود دولت آغاز کرده و زمینه های دولتی را که در اختیار وزارتخانه های مختلف بود، به عنوان سرمایه اصلی کار قرار دادیم.

معاون اقتصادی رئیس جمهور خاطر نشان کرد: در طرح بازآفرینی شهری رویکرد را از مسکن سازی به محله سازی تغییر دادیم که به این ترتیب خدمات شهری هم در کنار مسکن مورد توجه قرار می گیرد.

رئیس دفتر سابق رئیس جمهور خاطر نشان کرد: ما از طرح هایی که در گذشته اجرا و مورد کم توجهی هم واقع شده بود درس گرفته و سعی کردیم این دو طرح را به صورت کاملا پخته و عملیاتی به اجرا برسانیم.

نهاوندیان با اشاره به فرابخشی بودن این طرح گفت: علاوه بر وزرات راه وشهرسازی، وزارت نیرو، شهرداری ها و وزارت کشور هم دراجرای این طرح نقش دارند و همه دستگاهها به شدت پیگیر این موضوع هستند.

وی افزود: این طرح ها در معاونت اقتصادی به صورت هفتگی و شکلی جدی در همه استان ها پیگیری می شود.

 

عناوین برگزیده