تاریخ: ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۱:۱۳
بازدید: ۲۸۶
کد خبر: ۱۳۶۶۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

آمادگی اتریش برای سرمایه گذاری در زیرساخت های حمل و نقلی ایران

می متالز - رایزن اقتصادی اتریش در دیدار با مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور برای سرمایه گذاری شرکت های راهسازی اتریش در توسعه زیرساخت های حمل و نقلی ایران اعلام آمادگی کرد.
آمادگی اتریش برای سرمایه گذاری در زیرساخت های حمل و نقلی ایران

به گزارش می متالز به نقل از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور خیرالله خادمی در دیدار با رایزن اقتصادی سفارت اتریش در ایران با اشاره به سابقه مثبت روابط اقتصادی میان دو کشور، ابراز امیدواری کرد تا همکاری ها در حوزه سرمایه گذاری در زیرساخت های ریلی و آزادراهی ادامه یابد.

وی افزود: در حال حاضر ۳ هزار و ۴۱۰ کیلومتر خط ریلی، هزار و ۱۷۰ کیلومتر آزادراه و ۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر بزرگراه در ایران با مدیریت شرکت ساخت و توسعه در دست ساخت است که در زمینه سرمایه گذاری و تأمین مالی این پروژه ها آماده همکاری با شرکت های مختلف هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی تضمین بانک مرکزی و مشوق های دولتی در خصوص سرمایه گذاری در زیرساخت های حمل و نقل را عامل مهمی در علاقه مندی کشورهای مختلف برای حضور در ایران عنوان کرد و اظهار داشت: بسترهای لازم برای حضور سرمایه گذاران در زیربناهای حمل و نقل ایران فراهم شده و تا کنون نیز با کشورهای مختلف قراردادها و تفاهم نامه هایی در رابطه با ساخت پروژه های ریلی و آزادراهی با شرکت های خارجی به امضا رسیده است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه سال جدید در کشور ما از سوی مقام معظم رهبری جمهوری اسلامی ایران به عنوان حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده است گفت: ما در زمینه تجهیزات و ماشین آلات هرجا که مشابه ایرانی وجود داشته باشد از آن استفاده می کنیم و در تعاملات خود تمرکز را بر جذب سرمایه های خارجی قرار داده ایم.

همچنین در این جلسه کریستف گراب مایر رایزن اقتصادی سفارت اتریش در ایران از علاقمندی این کشور برای حضور در زیرساخت های حمل و نقل ایران خبر داد.

وی با اشاره به اهمیت توسعه زیرساخت های حمل و نقل در جهان گفت: همانطور که می دانید توسعه زیرساخت ها به خصوص در زمینه ریلی عنصری مهم در توسعه اقتصادی کشورها به حساب می آید و در پیشرفت کشورها بسیار مهم است.

گراب مایر، شرکت های اتریشی فعال در حوزه راه آهن را از جمله کشورهای مطرح در سطح جهان دانست و ابراز امیدواری کرد تا زمینه همکاری شرکت های ایرانی با این شرکت ها فراهم شود.

عناوین برگزیده