تاریخ: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ ، ساعت ۰۱:۱۰
بازدید: ۲۴۲
کد خبر: ۱۳۸۲۵
سرویس خبر : انرژی

واحدهای صنعتی تا 2.4 میلیارد ریال یارانه گازی می‌گیرند

می متالز - مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز گفت: بر اساس مصوبه هیات دولت با هدف توسعه گازرسانی در کشور، واحدهای صنعتی می‌توانند برای بهره‌مندی از نعمت گاز تا سقف 2 میلیارد و 400 میلیون ریال یارانه بگیرند.
واحدهای صنعتی تا 2.4 میلیارد ریال یارانه گازی می‌گیرند

به گزارش می متالز از وزارت نفت، سعید مومنی افزود: پارسال به بیش از 2 هزار واحد صنعتی گازرسانی شد و با توجه به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و بانک‌ها تلاش می‌شود به تدریج واحدهای صنعتی بیشتری به شبکه گاز متصل شوند.
وی تصریح کرد: گازرسانی به صنایع، افزون بر این‌که ارزش افزوده خوبی برای کشور دارد، تاثیری بسزا بر حفظ محیط زیست می‌گذارد و با توجه به سرمایه‌گذاری انجام شده، این فرآورده جایگزین فرآورده‌های نفتی در این کارخانه‌ها می‌شود.
این مسوول با اشاره به سهم بالای گاز در سبد انرژی کشور افزود: شرکت ملی گاز با تامین 70 درصدی انرژی مورد نیاز جامعه در میان بخش‌های دیگر پیشتاز است.
مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ادامه داد: به طور تقریبی، همه نیروگاه‌های کشور و صنایع بزرگ مانند فولاد، پتروشیمی و کارخانه‌های سیمان برای تامین انرژی خود از گاز استفاده می‌کنند.
مومنی یادآور شد: با توجه به اقدام‌های دولت یازدهم و دوازدهم و برنامه‌های وزارت نفت به‌منظور بهره‌برداری از فازهای پارس جنوبی، میزان تولید روزانه گاز امروز به 850 میلیون مترمکعب رسیده است.
میزان تولید گاز در کشور پس از راه اندازی فازهای جدید پارس جنوبی به حدود هشت میلیارد مترمکعب در روز رسیده است که بخش زیادی از آن به مصرف بخش خانگی اختصاص دارد.
بر اساس برنامه ریزی انجام شده، تا پایان دولت دوازدهم، به 17 میلیون و 744 هزار خانوار شهری و پنج میلیون و 380 هزار خانوار روستایی در کل کشور گازرسانی می‏‎شود.
در آغاز دولت یازدهم 2 میلیون و 296 هزار خانوار روستاهای کشور (55 درصد) از گاز بهره مند بودند که در آغاز دولت دوازدهم به سه میلیون و 884 هزار خانوار رسید و پیش‌بینی می‌شود تا پایان دولت دوازدهم این میزان به پنج میلیون و 380 هزار خانوار برسد.

عناوین برگزیده