تاریخ: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ ، ساعت ۰۱:۱۶
بازدید: ۳۵۳
کد خبر: ۱۳۸۷۲
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
دبیر پنجمین کنفرانس بین المللی آلومینیوم ایران:

روسال هنوز هم برنامه ای برای فروش به ایران ندارد

می متالز - چند وقتی است که موضوع تحریم آمریکا علیه روسیه مطرح و روسال به عنوان بزگترین تولیدکننده آلومینیوم جهان مشمول این تحریم‌ها شده و حتی سهام آن دچار تنزل شده است. اما سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که چرا با وجود سهامداران امریکایی باز هم دولت امریکا این غول آلومینیوم جهان را تحریم کرده است؟
روسال هنوز هم برنامه ای برای فروش به ایران ندارد

به گزارش می متالز، اگرچه برخی کارشناسان معتقدند تحریم آمریکا علیه روسیه عامل رشد و توسعه صنعت آلومینیوم ایران خواهد بود و افزایش فشارها به روسال سبب خواهد شد این غول آلومینیوم نگاه ویژه‌تری به بازار ایران داشته باشد اما به گفته حسین سراجیان دبیر پنجمین کنفرانس بین الملل آلومینیوم ایران، شرکت روسال پیش از این و دو سال گذشته به طور رسمی برای ورود به بازار ایران اقدام کرد و حضور این شرکت مصادف با چهارمین نمایشگاه بین‌المللی آلومینیوم بود.

وی افزود: قبل از این دوران نیز شاهد بودیم، تجار ایرانی شمش و بیلت شرکت روسال را به صورت خرد و از طریق کشورهای همسایه شمالی وارد کرده بودند. لذا این اشتیاق باعث شد شرکت روسال تصمیم بگیرد به طور مستقیم برای حضور در بازار ایران وارد عمل شود.

سراجیان اظهار داشت: با اجرای برجام، کشورهای اروپایی به فکر باز پس گیری سهم خود از بازار ایران افتادند و روسال نیز برای فروش محصولات خود به ایران بجای ایجاد دفتر و ارائه نمایندگی در ایران، خریداران خود را به نمایندگی این شرکت در ترکیه معرفی می کرد. اما با تغییر رئیس جمهور آمریکا و روی کار آمدن ترامپ و اعمال تحریم‌های خصمانه و ایجاد فشار برای کسانی که با ایران معاملات تجاری انجام می دادند، تجار را مجددا از ایران دور کرد. به عبارت دیگر انجام نشدن نقل و انتقالات پولی و عملیات بانکی در کنار تهدیدهای ترامپ سبب شد عملا برجام کارایی خود را در آسان سازی تجارت بین المللی از دست دهد.
دبیر پنجمین کنفرانس بین‌المللی آلومینیوم ایران تصریح کرد: شرکت روسال پس از حضور در ایران در دو سال نخست فقط توانست به ایران بیلت آلومینیوم بفروشد که بعد از تهدیدهای ترامپ مجددا بازار ایران را نادیده گرفت. 
وی با اشاره به تماسی که پس از تحریم‌های روسال توسط آمریکا داشت گفت: مقامات روسال مدعی شدند هنوز هم قصد فروش و تجارت آلومینیوم با ایران را ندارند که دلیل این امر وجود سهامداران امریکایی در شرکت روسال عنوان می شود.

سراجیان در خاتمه گفت: با وجود سهامداران امریکایی باز هم دولت امریکا این غول آلومینیوم جهان و روسی را تحریم نموده‌ است.

گفتنی است، پنجمین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی آلومینیوم ایران(IIAC2018) از 4 تا 6 اردیبهشت ماه در هتل المپیک تهران برگزار خواهد شد. پنجمین کنفرانس آلومینیوم ایران با هدف تمرکز بر صنعت رو ‌به ‌رشد آلومینیوم ایران و سراسر جهان برگزار شد.

این رویداد سکویی برای مهندسین و متخصصین از سازمان‌های آکادمیک و صنعتی جهت تکامل یک رویکرد جمعی در راستای دستیابی به نیازهای امروزی و آینده صنعت آلومینیوم محسوب می‌شود و دوره قبل آن در سال 2016 و با حضور 450 شرکت کننده داخلی و 40 شرکت کننده خارجی از سراسر جهان برگزار شد.

عناوین برگزیده