تاریخ: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۴:۴۲
بازدید: ۲۲۰
کد خبر: ۱۳۹۳۴
سرویس خبر : انرژی
اسماعیلی در تذکری شفاهی:

سایت نفت در سروستان به جز ایجاد عوارض زیست محیطی برای مردم منطقه هیچ سودی ندارد

می متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تأکید بر اینکه سایت نفت در شهرستان سروستان نفعی برای مردم ندارد، گفت: فعالیت حوضچه‌های نفتی در این منطقه موجب خسارت به درختان پسته شده است.
سایت نفت در سروستان به جز ایجاد عوارض زیست محیطی برای مردم منطقه هیچ سودی ندارد

به گزارش می متالز، داریوش اسماعیلی در نشست علنی روز چهارشنبه، 22 فروردین ماه مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی خطاب به وزیر نفت گفت: متأسفانه سایت نفت سروستان و سعادت آباد که استخراج نفت و فروش آن در حال انجام است به جز ایجاد عوارض زیست محیطی برای مردم منطقه هیچ سودی ندارد.

نماینده مردم سروستان، کوار و خرامه در مجلس شورای اسلامی افزود: در تاریخ 17/1/97 با روشن کردن حوضچه نفتی در منطقه به مدت 3 روز در فصل رویش گیاهان متأسفانه خسارت‌های فراوانی حادث شده است؛ بر اساس اظهارنظر کارشناسان درختان پسته حداقل تا 3 سال آینده قادر به ثمردهی نخواهند بود، به علاوه اینکه به گلخانه‌های منطقه و سایر موارد کشاورزی منطقه نیز خسارت‌های فراوانی وارد شده است.

وی تصریح کرد: وجود سایت نفت در شهرستان سروستان تاکنون هیچ نفعی برای مردم در جهت اشتغال نداشته است.

اسماعیلی در تذکری خطاب به معاون اول رئیس جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تعیین و اعلام عوارض صادرات مواد معدنی خام باید صورت گیرد، در سال 1404 قرار است 55 میلیون تن فولاد تولید شود که نیاز است سالانه 160 میلیون تن سنگ آهن وجود داشته باشد که موجودی کفاف این را نمی‌دهد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قرار بود در بودجه 97 عوارض خروج مواد خام معدنی مصوب شود که تأکید شد وزارت صنعت عوارض را تصویب و به زودی در شورای اقتصاد مصوب می‌شود اما موضوع به یک ماه آینده واگذار شده است.

اسماعیلی در تذکری خطاب به وزیر ورزش و جوانان افزود: سالن‌های ورزشی شهرستان سروستان قرار بود در سال گذشته به بهره‌برداری برسد که تاکنون اجرایی نشده است./

عناوین برگزیده