تاریخ: ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۳:۱۰
بازدید: ۹۸
کد خبر: ۱۴۰۳۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
از سوی بانک مرکزی:

اصلاحیه آیین نامه اجرایی ماده ۲۰ قانون رفع موانع تولید به بانک ها ابلاغ شد

می متالز - بانک مرکزی اصلاحیه هیئت وزیران در خصوص بند‌هایی از آئین نامه اجرایی ماده ۲۰ قانون رفع موانع تولید را به بانک ها ابلاغ کرد.
اصلاحیه آیین نامه اجرایی ماده ۲۰ قانون رفع موانع تولید به بانک ها ابلاغ شد

به گزارش می متالز، در جلسه 27 اسفند سال گذشته هیئت وزیران به پیشنهاد وزارتخانه های نیرو،اقتصاد، صنعت و بانک مرکزی و به استناد اصل 138 قانون اساسی آئین نامه اجرایی ماده ۲۰ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی را تصویب کرد. حال بانک مرکزی اصلاحیه هیئت وزیران در خصوص بند‌هایی از این آئین نامه اجرایی را به شبکه بانکی ابلاغ کرده است.

1- در ماده (4) عبارت تا پایان شهریورماه سال 1397 جایگزین عبارت تا پایان اسفندماه سال 1396 می شود.

2- متون زیر به عنوان تبصره های (4)و (5) به ماده (4) الحاق می شوند:

تبصره 4- متقاضیان استفاده از مزایای آیین نامه ماده (20) قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی که 25 درصد علی الحساب اقساط سررسیده شده (موضوع ماده 2 آیین نامه) را پرداخت ننموده اند،بدون شرط پرداخت 25 درصد علی الحساب اقساط سررسیده شده تا تاریخ 1397.03.31 می توانند یکجا اقساط سررسیده شده را تسویه نمایند.

تبصره 5- سهم سود بانک های عامل موضوع جزء بند (5) بند (ج) شرایط و ضوابط اعطای تسهیلات از محل حساب ذخیره ارزی مصوب جلسه 1386.05.16 هیئت امنای حساب ذخیره ارزی برای بدهکاران حساب ذخیره ارزی که از مزایای این آیین نامه استفاده ننموده اند، بعد از تبدیل به ریال از تاریخ 1391.07.3 معادل سه واحد درصد از سود پانزده درصد مندرج در آیین نامه تعیین می شود.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده