تاریخ: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۲:۳۹
بازدید: ۱۶۰
کد خبر: ۱۴۰۷۱
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیرعامل شرکت با اعلام مهمترین اقدامات سال گذشته اعلام کرد:

پیش بینی تولید "فولاد" در سال ۹۷ و برنامه های حفظ سهم ۵۰ درصدی بازار

می متالز - مدیرعامل فولاد مبارکه با اعلام مهمترین اقدامات سال گذشته و پیش بینی تولید ۹.۴میلیون تن فولاد در سال جاری برنامه های لازم برای حفظ سهم ۵۰ درصدی در تولید فولاد را اعلام کرد.
پیش بینی تولید "فولاد" در سال ۹۷ و برنامه های حفظ سهم ۵۰ درصدی بازار

به گزارش می متالز، بهرام سبحانی در گردهمایی مدیران و کارکنان با اعلام اینکه سال گذشته از هر جهت برای فولاد مبارکه پر خیر و برکت و افتخار آمیز بود، اظهار داشت: یکی از بزرگترین دستاوردهای سال گذشته رسیدن به توانایی تأمین بازار داخل و در عین حال ارزآوری مناسب بود. همچنین طرح های توسعۀ ازجمله گندله سازی سنگان و توسعۀ مجتمع فولاد سبا یکی پس از دیگری به بار نشستند و فولاد مبارکه را در تولید گندلۀ موردنیاز و تولید هرچه بیشتر ورق های فولادی و پاسخگویی بیشتر به نیاز بازار توانمندتر ساختند و دستیابی به تولید 8.6  میلیون تن پیش بینی شده برای سال ۹۶ را هموارتر کردند.

وی دستیابی به رکوردهای متوالی در اکثر نواحی زیرمجموعه شرکت را در طول سال گذشته، نشانۀ پویایی و شادابی نیروی انسانی گروه دانست و تصریح کرد: سودی که "فولاد" توانست در پی کسب این موفقیت ها ایجاد کند، حاصل یکدلی، اعتمادبه نفس، احساس مسئولیت، توسعه یافتگی، وفاداری کارکنان به سازمان، تصمیم گیری های آگاهانه در توسعه ها ازجمله طرح های توسعۀ گندله سازی سنگان، توسعۀ سبا، اجرای طرح 7.2 میلیون تن و همچنین کامل بودن زنجیرۀ تولید در گروه فولاد مبارکه است که نتیجۀ آنها ایجاد توازن در تهیه و تأمین مواد اولیۀ موردنیاز، افزایش تولید آهن اسفنجی، تولید تختال بیشتر و انواع ورقهای فولادی است.

این مقام مسئول از اجرای طرح موفقیت آمیز بومی سازی در واحد باکس آنیلینگ در فولاد مبارکه در سال گذشته به عنوان پیش درآمدی ارزشمند برای تحقق شعار سال جدید یاد کرد و گفت: در جریان انجام این طرح بزرگ، اعتماد فولاد مبارکه به توانمندی داخلی به معنی واقعی و حمایت از سازندگان ایرانی خوشبختانه نتیجه مثبت داد و نتایج ارزشمندی در راستای بومی سازی حاصل شد.

سبحانی حمایت از تولیدکنندگان و تأمین کنندگان داخلی را ضروری دانست و گفت: بدون شک در فولاد مبارکه این اراده هست که به هر شکل ممکن از تولید ملی حمایت کند تا از خروج ارز و منابع ایران عزیز جلوگیری کرده باشد.

وی از افزایش بهره وری به عنوان راهکار اساسی پیشرفت روزافزون، بازدهی و افزایش سود شرکتها یاد کرد و با اشاره به اهمیت سلامت و ایمنی کارکنان گفت: در چهار اصل ماشین، منابع پولی و دارایی، نیروی انسانی و مواد اولیه باید دائما بهره وری ارتقا یابد و این یک اصل مهم در همۀ دنیاست که همواره مدنظر قرار داده شده است.

مدیرعامل گروه فولاد مبارکه تولید ورق های کیفی و باارزش افزودۀ بالا در خطوط تولید شرکت را مورد تأکید قرارداد و گفت: وقتی یک کارخانه، تولید ورق های کیفی را در دستور کار خود قرار می دهد، به طور طبیعی در همۀ زمینه ها ازجمله دانش فنی کارکنان، به روزرسانی تجهیزات و درنهایت تولید ورق های جدید و باارزش افزوده بالا نیز توانمندی خود را افزایش داده که این موارد هم از دیگر رموز بقای هر سازمان است.

سبحانی از بهره برداری کنسانترۀ ۵ میلیون تنی سنگان، پایان نصب و راه اندازی واحد فولادسازی فولاد سفیددشت و اجرایی شدن قراردادهای خط تولید بیلت و ورق نورد سرد این شرکت، آغاز احداث خط نورد گرم شهید خرازی و توسعۀ فولاد هرمزگان به عنوان بزرگترین طرح های توسعه فولاد مبارکه برای حفظ سهم ۵۰ درصدی در تولید فولاد کشور نام برد.

وی با بیان اینکه فولاد مبارکه در سال ۹۶ با رشد ۱۵درصدی نسبت به سال ۹۵، توانست ۸ میلیون و ۶۹۰هزار و ۴۷۱ تن فولاد و انواع محصولات سرد و گرم  را از طریق ریل و جاده به مقصد مشتریان ارسال کند، دستیابی به تولید ۹.۴میلیون تن فولاد را هدف پیش روی فولاد مبارکه اعلام کرد.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده