تاریخ: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۳:۰۵
بازدید: ۱۷۶
کد خبر: ۱۴۰۷۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل بورس کالای ایران عنوان کرد:

فاینکس، فرصت مهم آموزش و فرهنگ سازی

می متالز - مدیرعامل بورس کالای ایران گفت: ایجاد شفافیت و رقابت به همراه تامین مناسب مواد اولیه تولید برای تولیدکنندگان، یکی از اهداف و ویژگی های اصلی معامله در بورس کالاست.
فاینکس، فرصت مهم آموزش و فرهنگ سازی

به گزارش می متالز، در همین راستا در سال جاری از هیچ گونه تلاشی به منظور مهیا کردن بستری قابل اتکا برای صنایع بالادست و پایین دست دریغ نخواهیم کرد تا شاهد بازگشت رونق به تولید، انتخاب کالای ایرانی به عنوان گزینه نخست مردم و جهش نرخ اشتغال در سال ۹۷ باشیم.

مدیرعامل بورس کالای ایران در حاشیه مراسم افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه (فاینکس ۲۰۱۸) گفت: در نمایشگاه امسال ارکان و نهادهای بازار سرمایه همانند یک سوپر مارکت مالی آخرین دستاوردهای خود را به فعالان و علاقمندان ارائه می دهند؛ همچنین فاینکس یک فرصت مناسب برای ارائه خدمات مبتنی بر فرهنگ سازی و آموزش به شمار می رود.

حامد سلطانی نژاد، مدیرعامل بورس کالای ایران در حاشیه مراسم افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه (فاینکس ۲۰۱۸) گفت: ریسک و بازده دو مفهومی هستند که از فرهنگ اقتصادی ما مغفول مانده اند. از این رو، استفاده از ابزارهای مالی برای پوشش ریسک و همچنین کسب بازده باید در نمایشگاه آموزش داده شود؛ در این زمینه کارگاه های آموزشی و همچنین آموزش معاملات قراردادهای مشتقه از طریق یک نرم افزار مجازی در غرفه بورس کالای ایران به علاقمندان ارائه می شود.

مدیرعامل بورس کالای ایران اظهار کرد: بورس کالا نهادی است که پیوند دهنده بخش واقعی اقتصاد و بخش مالی است، در این بین فعالان حوزه کالایی در عرصه واقعی اقتصاد از کاستی هایی رنج می برند که بورس کالا می تواند از طریق ابزارهای مالی و همفکری با آنها، مسیری جدید و کارآمد را در مقابل این فعالان قرار دهد.

سلطانی نژاد در خصوص نقش بورس کالا در حمایت از کالای ایرانی نیز گفت: بورس کالا بستری را برای فعالان صنایع و تولیدکنندگان مهیا کرده است که محصول بهتر و باکیفیت تر در کنار محصولات بی کیفیت قرار نگیرد به طوریکه اقبال از تولیدات ایرانی مرغوب بیشتر و قیمت های آن نیز واقعی کشف می شود.

وی افزود: براین اساس، مکانیسم بورس کالا یک انگیزه مضاعف برای تولید باکیفیت تر خواهد بود و از طرفی کشف قیمت ها براساس نظام عرضه و تقاضا نیز یکی دیگر از رسالت های بورس کالاست که برای تولیدکنندگان جذابیت دارد.

مدیرعامل بورس کالای ایران در پایان گفت: ایجاد شفافیت و رقابت به همراه تامین مناسب مواد اولیه تولید برای تولیدکنندگان، یکی از اهداف و ویژگی های اصلی معامله در بورس کالاست. در همین راستا در سال جاری از هیچ گونه تلاشی به منظور مهیا کردن بستری قابل اتکا برای صنایع بالادست و پایین دست دریغ نخواهیم کرد تا شاهد بازگشت رونق به تولید، انتخاب کالای ایرانی به عنوان گزینه نخست مردم و جهش نرخ اشتغال در سال 97 باشیم.

عناوین برگزیده