تاریخ: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۳:۰۷
بازدید: ۲۷۵
کد خبر: ۱۴۰۷۶
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

تغییر تاکتیکی روی در بازار های جهانی

می متالز - قیمت روی با ۰.۸۶دلار رشد به ۳۱۶۰ دلار رسید.
تغییر تاکتیکی روی در بازار های جهانی

به گزارش می متالز، قیمت روی در بازار فلزات لندن روز سه شنبه و برای سومین روز متوالی روندی صعودی داشت و وضعیت بعد از کاهش 3.۰درصدی قیمت روز 5شنبه گذشته، رو به بهبود است.

داده های گروه مطالعات سرب و روی ILZSG نشان میدهد که عرضه این فلز در 2 ماه ابتدای 2018 با کسری 11هزار تنی مواجه بوده است اما در سال 2017 مازاد 57 هزار تنی داشت.

تولید معادن روی دنیا در 2 ماه ابتدای 2018 کاهش 0.6درصدی دارد (در مقابل رشد ۴.۱ درصدی سال قبل) که عمدتا ناشی از کاهش تولید 12.1درصدی معادن روی هند و 9.5درصدی چین است.در مقابل، تولید معادن روی استرالیا 14.7درصدی رشد داشته که بخشی از این افت را جبران کرده است تولید معادن روی چین احتمالا ناشی از تعطیلات سال جدید چین است.

تولید شمش روی در 2ماه ابتدای سال ۰.۳ درصد رشد دارد، لکن روند آینده آن بستگی زیادی به رشد تولید معادن خواهد داشت..پیش بینی شده شاهد رشد 3.7درصد تولید معادن در سال 2018 و رسیدن آن به سطح 14.2 میلیون تن باشیم .

موجودی انبارهای LME بعد از جهش ماه مارس، روندی بهتر طی کرده و سطح آن مجددا به 190 هزار تن رسیده است. البته میزان محموله های قابل فروش 166 هزار تن بوده که اندکی بالاست.

پرمیوم روی در کشورهای مختلف دنیا نیز همچنان در سطح خوبی است.این رقم در چین از حداکثر 130دلار به 125دلاردر هفته گذشته کاهش یافته که ناشی از موجودی بالای انبارها بود. با شروع فصل پیک مصرف و کاهش موجودی، انتظار بهبود وضعیت را داریم

کسری عرضه روی دنیا خبر خوبی برای فعالان این حوزه بوده و یک قدم رو به جلو استرشد تقاضای جهانی در فصل بهار و تابستان (آوریل -ژوئن) میتواند محرک قیمت روی بوده و بخشی از افت قیمت ماه گذشته را جبران کند.

در این بین بازار شاهد اندکی فشار ناشی از شایعه آزادسازی ذخایر استراتژیک شمش روی دولت چین SRB هستیم فشار رشد نرخ بهره دلار نیز بر موجودی انبارها اندکی فشار وارد میکند و میتواند رشد قیمتها را با محدودیت مواجه سازد.

منبع: معدن 24
عناوین برگزیده