تاریخ: ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۰:۴۴
بازدید: ۲۲۷
کد خبر: ۱۴۹۲۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد:

درخواست سهمیه از معادن سنگ آهن سنگان برای تامین خوراک کارخانه فولاد خوسف/ سرمایه گذاران چینی در خراسان جنوبی حمایت می شوند

می متالز - سرمایه گذار چینی 315 میلیارد تومان برای پروژه فولاد خوسف سرمایه گذاری کرده که همین یک طرح به اندازه تقریبی اعتبار یک سال استان خراسان جنوبی است.
درخواست سهمیه از معادن سنگ آهن سنگان برای تامین خوراک کارخانه فولاد خوسف/ سرمایه گذاران چینی در خراسان جنوبی حمایت می شوند

به گزارش می متالز، محمدمهدی مروج الشریعه، استاندار خراسان جنوبی در نشست مشترک کارگروه تخصصی اشتغال و کمیسیون هماهنگی بانک های استان خراسان جنوبی افزود: ورود سرمایه گذاران خارجی از اهمیت زیادی برای توسعه اقتصادی استان برخوردار است لذا نباید برای دریافت مجوز در استان معطل شوند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر سرمایه گذاران خارجی در استان پروژه های خوبی در دست اجرا دارند که بایستی قدر آنها را در عمل بدانیم.

وی گفت: اگر مسئولان دستگاه های اجرایی با این سرمایه گذاران درست رفتار کرده و به موقع به تعهدات خود عمل کنند، سرمایه گذار را امیدوارتر کرده و روند حضور سرمایه گذار در استان افزایش خواهد یافت.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه آداب رفتار با سرمایه گذار خارجی از اهمیت زیادی برخوردار است افزود: سرمایه گذاران خارجی انسان هایی شفاف هستند و ما نیز باید اینگونه عمل کنیم.

وی گفت: در آینده نزدیک شهرستان خوسف به عنوان یکی از مهمترین کانون های رشد و موتور محرکه توسعه استان نقش آفرینی خواهد کرد.

مروج الشریعه گفت: یکی از مشکلات سرمایه گذاران چینی در کارخانه فولاد نیاز ماهانه ۱۸ هزار تن سنگ آهن مطرح شد که برای تامین آن با وزیر صنعت، معدن و تجارت برای درخواست سهمیه از معادن سنگ آهن سنگان خواف مکاتبه خواهم کرد.

وی بیان کرد: سرمایه گذاران چینی در جانمایی خود بهترین نقطه استان را انتخاب کرده اند که با همه وجود سرمایه گذار خارجی را مغتنم شمرده و آنها را حمایت می کنیم.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین برای تامین سنگ آهن مورد نیاز سرمایه گذاران چینی در خوسف شرکت سرمایه گذاری همیاری ورود خواهد کرد.

گفتی است، شرکت تولید شمش فولاد شرکت چدن کویرخاوران در شهرک صنعتی شهید رحمانی خوسف با ۱۰۰ درصد سرمایه گذاری چینی ها در حال احداث است.

منبع: چیلان
عناوین برگزیده