تاریخ: ۰۲ تير ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۲:۴۵
بازدید: ۲۶۱
کد خبر: ۱۵۵۵۰
سرویس خبر : انرژی

هزینه یک میلیون دلاری آمریکا برای پاکسازی معادن اورانیوم

می متالز - مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا یک میلیون دلار از برنامه بودجه وزارت انرژی را برای پاکسازی و بهبود تخریب ایجاد شده توسط معادن اورانیوم اختصاص دادند.
هزینه یک میلیون دلاری آمریکا برای پاکسازی معادن اورانیوم

به گزارش می متالز، مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا، اصلاحاتی مربوط به انرژی و آب را به تصویب رسانده است که در میان این اصلاحات، پاکسازی معادن اورانیوم رها شده در سراسر کشور به ویژه در نوار آریزونا که حدودا 40 درصد ذخایر فلز زرد کشور را شامل می شود، نیز به چشم می‎خورد. 

بر اساس گزارش سایت ماینینگ، اورانیوم ذخیره شده در منطقه غرب نیومکزیکو به آریزونا و جنوب ایالت یوتا با هدف استفاده در برنامه تسلیحات هسته ای دولت در جنگ سرد، باعث ایجاد خسارات شدید زیست محیطی شده است.

این اصلاحیه که به تصویب رسیده است، یک میلیون دلار از برنامه بودجه وزارت انرژی را برای پاکسازی و بهبود تخریب ایجاد شده توسط معادن اورانیوم اختصاص داده است.

شروع این اصلاحات با ارزیابی قبل از پاکسازی کامل این مناطق است که برای اولین بار توسط مجلس سنا تایید شده است.

تام اوهالران، دموکرات آریزونا گفت «معادن اورانیوم شمال آریزونا میراثی سمی به شمار می روند و بیشتر تلاش های من برای مبارزه با سرطان و بیماری هایی است که از دهه های پیش بر اثر مواجهه با این اشعه های سمی، به وجود آمده اند.»

او ادامه داد « اصلاحیه مذکور این اطمینان را به جوامع آریزونا و سراسر منطقه خواهد داد که ما به خاطر بهبود سلامت عمومی تلاش می کنیم.»

بر اساس این گزارش هنوز بیش از 500 معدن اورانیوم رها شده در منطقه ناواهو وجود دارد اما منابع موجود برای شروع فرآیند پاکسازی می تواند در حال حاضر فقط حدود 200 مورد از این معادن را پوشش دهد.

اعتقاد بر این است که پاکسازی کامل این منطقه می تواند چندین دهه زمان ببرد و هزینه ای بالغ بر 1 میلیارد دلار نیاز داشته باشد.

معدنچیان و گروه هایی که در این بخش از معدن سهمی دارند، دولت ترامپ را مجبور به لغو قانون دولت اوباما مبنی بر ممنوعیت استخراج اورانیوم در زمین های عمومی، می کنند.

حامیان این ممنوعیت نیز معتقدند عملیات جدید معدنکاری احتمالا خطر ابتلا به آلودگی گیاهان، حیوانات و رودخانه کلرادو را که منبع آب بیش از 30 میلیون نفر است، افزایش خواهد داد.

عناوین برگزیده