تاریخ: ۱۶ تير ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۴:۱۸
بازدید: ۲۰۳
کد خبر: ۱۵۸۷۴
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس اعلام کرد:

تکذیب ممنوعیت حضور صندوق های سرمایه گذاری در سهام خودروسازان

می متالز - معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس، ممنوع بودن صندوق های سرمایه گذاری از حضور در سهام شرکت های خودروساز را تکذیب کرد.
تکذیب ممنوعیت حضور صندوق های سرمایه گذاری در سهام خودروسازان

به گزارش می متالز، سعید فلاح پور ضمن اشاره به جعلی بودن منتسب به سازمان بورس مبنی بر ممانعت صندوق های سرمایه گذاری از سرمایه گذاری در سهام شرکت های خودروساز به سنا گفت: صندوق های سرمایه گذاری در چارچوب ترکیب دارایی های مندرج در اساسنامه و امیدنامه آنها مجاز به سرمایه گذاری هستند و مطابق روال معمول هر گونه مقررات جدید در خصوص فعالیت های نهادهای مالی توسط مدیریت نظارت بر نهادهای مالی و مدیریت نظارت بر کارگزاران، از طریق مجاری رسمی این سازمان از جمله درج در تارنمای این سازمان به نشانی www.seo.ir یا از طریق مکاتبات اتوماسیون اداری انجام می شود؛  بنابراین چنین نامه ای با چنین مشخصاتی که در سربرگ آن نام " مدیریت سازمان بورس " درج شده، اساسا امکان صدور ندارد.

وی ادامه داد: قطعا مدیریت حقوقی سازمان بورس و اوراق بهادار این موضوع را پیگیری و با جاعلین و بر هم زنندگان نظم و آرامش بازار سرمایه برخورد خواهد کرد.

براساس این گزارش، اخیرا نامه ای جعلی در فضای مجازی خطاب به صندوق های سرمایه گذاری و با موضوع عدم سرمایه گذاری در شرکت های خودروساز منتشر و هشدار داده شده بود تا اطلاع ثانوی در هیچ یک از شرکت های خودروساز سرمایه گذاری نکرده و از خرید سهام این شرکت ها خودداری کنند.

همچنین ادعا شده این تصمیم توسط رئیس سازمان بورس اتخاذ شده و با مدیران خودروساز نیز در این زمینه هماهنگی هایی صورت گرفته است !

پیش از این یاسر فلاح مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس نیز در صفحه شخصی خود از جعل سربرگ و نسبت دادن دروغ شاخدار به سازمان بورس خبر داده و اعلام کرده بود این سازمان شکایت حقوقی علیه انتشار دهندگان این نامه جعلی را پی گیری خواهد کرد .

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده