تاریخ: ۱۸ تير ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۶:۳۳
بازدید: ۲۲۳
کد خبر: ۱۵۹۵۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

اولین سرمایه‌گذاری بین‌المللی در معدن مس عمان کلید خورد

می متالز - در هفته گذشته (منتهی به 6 جولای2017)، پروژه 340 میلیون دلاری مس و طلا Al Hadeetha در عمان آغاز شد و انتظار می‌رود اولین تولید آن در سه‌ماهه چهارم سال آینده عرضه شود.
اولین سرمایه‌گذاری بین‌المللی در معدن مس عمان کلید خورد

به گزارش می متالز به نقل از CRU، این پروژه توسط سرمایه‌گذاری مشترک کمپانی استرالیایی Alara Resources و کمپانی عمانی Al Hadeetha Investments اداره می‌شود و با هدف تولید 79 هزار و 300 تن مس و 21 هزار و 800 اونس طلا در طول 10/4 سال عمر معدن طراحی شده است. بر پایه برنامه‌ریزی‌‌های صورت‌گرفته ساخت این معدن  14 ماه زمان خواهد برد.
در این مراسم، «جاستین ریچارد» مدیرعامل کمپانی استرالیایی گفت: این پروژه حدود ده سال طول خواهد کشید و می‌توان طول عمر آن را از طریق کاوش در مناطق مجاور افزایش داد.

وی افزود: پس از شروع به کار پروژه بیش از 100 فرصت شغلی جدید برای عمانی‌ها ایجاد خواهد شد.

ریچارد در بخش دیگری از این مراسم، درباره اهمیت این پروژه اظهار داشت: پروژه مس مذکور، اولین سرمایه‌گذاری بین‌المللی در بخش معادن عمان است و آخرین آن نیز نخواهد بود. کمپانی Alara Resources قصد دارد نقش کلیدی در بازسازی صنعت مس این کشور بازی کند.

«هلال بن محمدالسوادی»، مدیرکل معادن عمان نیز در این مراسم گفت: این کشور پس از یک وقفه 14 ساله، تولید مس را آغاز می‌کند و روند توسعه کشور اهمیت اقتصادی این فلز را تأیید می‌کند. در آینده پروژه‌های مشابه بسیاری کلید خواهند خورد.

منبع: مس پرس
عناوین برگزیده