تاریخ: ۲۱ تير ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۰:۱۳
بازدید: ۱۵۸
کد خبر: ۱۵۹۹۶
سرویس خبر : محیط زیست

چین: طرح مبارزه با آلودگی هوا و افزایش نگرانی های بازارهای سنگ آهن و فولاد

می متالز - خبر ها حاکی از آن است که دولت چین تلاش های خود را برای کنترل آلودگی هوا جدی تر گرفته و احتمال دارد استفاده از سنگ آهن و زغال سنگ خلوص بالا، گاز طبیعی و همچنین کنترل های خطوط تولید فولاد را با جدیت بیشتری دنبال نماید.
چین: طرح مبارزه با آلودگی هوا و افزایش نگرانی های بازارهای سنگ آهن و فولاد

به گزارش می متالز، حال این برنامه ها احتمالا به افزایش ابهامات در قیمت کومودیتی ها بینجامد. "برنامه آسمان آبی" دولت چین نیاز به استفاده بیشتر از انرژی های پاکی چون ال ان جی ( گاز طبیعی مایع) و برق و همچنین سنگ آهن با خلوص بالا دارد و راهکارهایی که تاکنون عملی شده از اهداف دولت و خواسته های عموم مردم چین هنوز فاصله زیادی دارد. 

حال با این اوصاف انتظار می رود بیش از نیمی از خطوط تولید فولاد چین زیر ذره بین برود و برای فصول پاییز و زمستان با بازرسی ها و کنترل های شدید روبرو شوند که کاهش تولید یا تعطیلی های زیادی در پی خواهد داشت. بدین ترتیب روند رشد تولید فولاد چین آرام تر می شود و قیمت ها را بالا نگه می دارد. تقاضای سنگ آهن خلوص بالا نیز بالاتر می شود چون کارخانه ها به دنبال افزایش بهره وری خواهند بود. از این رو معادن سنگ آهن چین نیز با چالش های زیادی روبرو خواهند شد.

منبع: ایفنا
عناوین برگزیده