تاریخ: ۲۳ تير ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۵:۱۱
بازدید: ۱۱۸
کد خبر: ۱۶۰۵۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
گزارش هفتگی؛

نگاهی به پرطرفدارترین گروه محصولات در بورس کالا

می متالز - فولاد، مس و آلومینیوم در تالار صنعتی و معدنی، وکیوم باتوم، قیر و مواد پلیمری در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی و گندم، شکر و روغن خام در تالار کشاورزی از محصولاتی بودند که طی هفته قبل در صدر بیشترین حجم معاملات در تالارهای سه گانه بورس کالا قرار گرفتند.
نگاهی به پرطرفدارترین گروه محصولات در بورس کالا

به گزارش می متالز، در هفته منتهی به ۲۱ تیر ماه حدود ۵۴۸ هزار و ۶۵۶ تن انواع کالا به ارزش بیش از ۱۶ هزار و ۲۱ میلیارد ریال در بورس کالای ایران مورد دادوستد قرار گرفت که نسبت به هفته ما قبل به ترتیب رشد ۲۰ و ۳۲ درصدی حجم و ارزش معاملات را نشان می دهد.  

در تالار محصولات صنعتی و معدنی، ۲۰۲هزار و ۸۹۹ تن انواع کالا به ارزش ۷ هزار و ۹۰ میلیارد ریال معامله شد.در این تالار ۳ هزار و ۱۴۵ تن مس، ۱۹۷ هزار و ۶۰۵ تن فولاد، ۲ هزار تن آلومینیوم، ۲۰ کیلوگرم شمش طلا، ۹ تن کنسانتره فلزات گرانبها و همچنین ۱۴۰ تن کنسانتره مولیبدن از سوی مشتریان خریداری شد.

همچنین در هفته معاملاتی مذکور در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی، ۳۰۸ هزار و ۳۹۶ تن انواع کالا به ارزش ۸ هزار و ۴۰۴ میلیارد ریال به فروش رسید.در این تالار، ۸۷ هزار و ۹۶۲ تن قیر، ۷۳ هزار و ۹۴۰ تن مواد پلیمری، ۳۲ هزار و ۲۷۸ تن مواد شیمیایی، ۷۹۰ تن گوگرد، ۵۰۶ تن روغن، ۳ هزار تن سلاپس واکس، یک هزار و ۸۸۰ تن عایق رطوبتی، ۴۰ تن گاز و خوراک، ۹۰ هزار و ۵۰۰ تن وکیوم باتوم و ۱۸هزار تن لوب کات معامله شد.

تالار محصولات کشاورزی بورس کالای ایران نیز طی هفته مذکور، شاهد معامله ۳۶ هزار و ۷۱۱ تن انواع کالا به ارزش بیش از ۵۲۲ میلیارد ریال بود؛ در این تالار دادوستد ۵۰۰ تن روغن خام، ۳۰ هزار و ۸۳۵ تن گندم، ۵ هزار و ۳۷۵تن شکر و یک تن و ۵۶ کیلوگرم زعفران مشاهده شد.

عناوین برگزیده