تاریخ: ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۹:۱۶
بازدید: ۴۷۲
کد خبر: ۱۷۳۶۸
سرویس خبر : انرژی

رویکرد به انرژی های نو در معادن جهت کاهش قیمت تمام شده در بلند مدت و محیط زیستی پاک

می متالز - دکتر امیر رحیمی، مدیرعامل شرکت کالسیمین در خصوص رویکرد به انرژی های نو در معادن گفت: انرژی یکی از الزامات رشد اجتماعی و اقتصادی هر کشور است. از آنجایی که سوخت های فسیلی محدود، تجدید ناپذیر و آلاینده هستند باید محتاطانه مورد استفاده قرار گیرند. از طرف دیگر منابع انرژی های تجدید پذیر بومی، غیر آلاینده و پایان ناپذیرند.
رویکرد به انرژی های نو در معادن جهت کاهش قیمت تمام شده در بلند مدت و محیط زیستی پاک

به گزارش می متالز، وی اعلام نمود: در حال حاضر تجدید پذیرها در سراسر دنیا به عنوان منبع و جریان غالب انرژی محسوب می‌شوند. افزایش تقاضای انرژی در کشورهای در حال توسعه، دغدغه های محیط زیستی و کاهش انتشار آلاینده های مربوط به انرژی فسیلی، سیاست های متعهدانه، افزایش اشتغال مستقیم و غیر مستقیم، بهبود رقابت پذیری و افزایش کارایی و همچنین رایگان و نامحدود بودن منابع انرژیهای پاک، از جمله مواردی هستند که باعث رویکرد دولتها به انرژی های تجدید پذیر گردیده است بطوری که 19.2 درصد از مصرف انرژی نهایی جهان در سال 2014 را به خود اختصاص داده است.

این مدرس دانشگاه افزود: به طور مثال در ارتباط با ظرفیت موجود انرژی خورشیدی در سال 2015، کشورهای چین و آلمان به میزان حدود 45 و 40 گیگا وات و همچنین در مورد ظرفیت موجود انرژی بادی در همین سال، کشورهای چین و آمریکا به میزان حدود 150 و 80 گیگا وات، صدر نشین می‌باشند. ایران به لحاظ ظرفیت موجود در انرژی خورشیدی و بادی چیزی در حدود 0.4 گیگا وات را به خود اختصاص داده است و این نشان می‌دهد فعالیت بسیار زیادی در این خصوص می‌بایست صورت پذیرد.

رئیس هیات مدیره شرکت ذوب و احیاء روی قشم خاطرنشان نمود: نیاز به انرژی های ایمن، ارزان قیمت و سازگار با محیط زیست یکی از چالش های اصلی اقتصاد و توسعه کشورهاست. با توجه به اینکه متوسط شدت تابش در ایران 1600 کیلو وات ساعت بر متر مربع می‌باشد و این میزان نسبت به کشورهای اروپایی که پیشرو این صنعت هستند، بالاتر می‌باشد، می‌توان نتیجه گرفت به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه می‌باشد.

ایشان در پایان یادآور شد: البته خیلی زود است که این انرژیها جایگزین کامل انرژی های فسیلی و منبع اصلی انرژی گردد اما این امکان وجود دارد در کنار سوخت های فسیلی وارد صنایع شده تا باعث کاهش هزینه های تولید گردد.

منبع: می متالز
عناوین برگزیده