تاریخ: ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ ، ساعت ۰۰:۰۸
بازدید: ۲۵۸
کد خبر: ۱۷۷۱۳

حمایت از پارک های علمی رویکرد مهم وزارت علوم است

می متالز - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت : یکی از رویکردهای مهم این وزارتخانه در سال های اخیر بویژه سالجاری، تقویت و حمایت از پارک های علمی و فناوری است.
حمایت از پارک های علمی رویکرد مهم وزارت علوم است

به گزارش می متالز، منصور غلامی روز گذشته در حاشیه کنفرانس جهانی علم و فناوری در اصفهان در جمع خبرنگاران افزود : بر این باوریم که زمینه اصلی تبدیل دانش به ثروت از مسیر پارک ها و شرکت های دانش بنیان عبور خواهد کرد.
وی ادامه داد : جمهوری اسلامی ظرفیت های علمی بالایی دارد و بویژه در حوزه پارک های علمی و فناوری به عنوان موضوعی جدید در دنیا و با توجه به جوان بودن، بسیار موفق عمل شده است.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: ایران در بین کشورهای پیشرو نشان داد که در همین ایام کوتاه کمتر از 2 دهه زمینه های وسیعی را در این پارک های علمی و فناوری و حمایت از شرکت های جدید ایده های نو و شرکت های دانش بنیان فراهم کرده است.
وی جایگاه ایران به لحاظ تعداد پارک ها و شرکت های دانش بنیان و اشتغالی ذیربط در پنج سال گذشته را مطلوب ارزیابی کرد و افزود : اکنون 43 پارک علمی و فناوری در کشور وجود دارد و در مجموع حدود 42 هزار شغل پایدار در داخل و خارج از دانشگاه ها ایجاد شده است.
غلامی یادآور شد : این شغل ها با سرمایه گذاری های خیلی کمتر و حدود یک ششم از سرمایه گذاری که در صنعت معمولی لازم می باشد، ایجاد شده است.
وی با اشاره به این که این ظرفیت با توجه به روز بودن آن، امکان حضور شرکت های جوان را در سطح بین المللی فراهم کرد، گفت : بسیاری از شرکت های علمی و فناوری امکان صادرات به کشورهای مختلف را دارند.
وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری تصریح کرد : اکنون مجموعه ای که در این کنفرانس حضور دارند می توانند جلوه های خوبی را از رشد چشمگیر پارک ها و شرکت های درون این پارک ها نشان دهند.
وی با اشاره به حضور وزیر علوم کشور افغانستان در این کنفرانس جهانی افزود : با توجه به همکاری های علمی خوبی که در سال های اخیر بین 2 کشور صورت گرفته، امید است بتوانیم همکاری های علمی خود را در حوزه پارک ها توسعه و ادامه بدهیم.
غلامی تاکید کرد : با توجه به جایگاه علمی ایران، خود را موظف می دانیم که تا حد ممکن در کشورهای همسایه تاثیرگذاری علمی داشته باشیم.
سی و پنجمین کنفرانس جهانی پارک های علم و فناوری روز دوشنبه با حضور وزیر علوم و معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به میزبانی جمهوری اسلامی ایران و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در مهمانسرای عباسی این شهر آغاز شد.
در این کنفرانس سه روزه، رئیس و دبیرکل انجمن پارک های علم و فناوری جهان، وزیر علوم افغانستان، سفرای بیش از 30 کشور و کارشناسان پارک های علم و فناوری 50 کشور جهان حضور دارند.
عنوان این کنفرانس' به سوی شهرها و جوامع پایدار، پرورش و ترویج اکوسیستم‌ های نوآوری ' است و از مجموع 158 مقاله رسیده به دبیرخانه از 30 کشور جهان، 53 مقاله کامل انتخاب و 27 مقاله به صورت شفاهی ارائه خواهد شد.
ایجاد زمینه تبادل نظر میان پارک ‌های علم و فناوری جهان از اهداف مهم برگزاری این کنفرانس بین المللی اعلام شد.

عناوین برگزیده