تاریخ: ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۲:۲۵
بازدید: ۴۱۹
کد خبر: ۱۸۴۶۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
محمدرضا زهره وندی، فعال صنعت آسانسور

بلاتکلیفی صنایع آسانسور ادامه دارد

می متالز - شش ماه از سال گذشته است اما سیاست های ارزی دولت جز بلاتلکیفی برای فعالان صنعت آسانسور چیزی به بار نیاورده است.
بلاتکلیفی صنایع آسانسور ادامه دارد

به گزارش می متالز، از ابتدای تابستان سال جاری، صنایع آسانسور به دلیل اعلام فهرست غیرکارشناسی شده اقلام ممنوعه وارداتی از دریافت تجهیزات نوین محروم مانده و از سوی دیگر ثبت سفارش شرکت های فعال در این صنعت با ارز  4 هزار و 200 تومانی هم به جایی نرسیده است. مصوبات اخیر دولت در ارتباط با تامین ارز از بازار ثانویه این شرکت ها را دچار چالش های تازه ای کرده که تنها پیامد آن بلاتکلیفی است.

مشکلاتی که از پنج ماه گذشته دامن صنایع آسانسور را به دلیل بی تدبیری های دولت گرفته ادامه یافته است. این شرکت ها در چندماه گذشته فقط ضرر کرده اند و دور خودشان می چرخند. تجربه من در 40 روز گذشته دوبار ثبت سفارش برای دریافت ارز و به نتیجه نرسیدن است. دولت در نهایت اعلام کرد که با نرخ تعیین شده در بازار ثانویه باید ارز را تامین کنیم اما هیچ نرخی مشخصی در این بازار با وجود فعالیت یک ماهه آن مطرح نشده است و فعالان آسانسور نتوانستند ارزی دریافت کنند.

در اردیبهشت ماه گذشته دو شرکت از شرکت های صنایع آسانسور موفق به ثبت سفارش و دریافت ارز شدند و اجناس مورد نیاز را وارد کردند اما این اجناس در گمرک گرفتار شده است چراکه دولت مابه التفاوت نرخ ارز را درخواست می کند در حالیکه برای این شرکت ها ترخیص اجناس با توجه به شرایط کنونی بازار صرفه ندارد.  شش ماه از سال گذشته است اما سیاست های ارزی دولت جز بلاتلکیفی برای فعالان صنعت آسانسور چیزی به بار نیاورده است.

در چندماه گذشته فقط ابزار تاسف کرده ایم. هیچ مدیر دولتی به طور شفاف با مردم صحبت نمی کند و نتیجه این اقدام تنها ابهام و بلاتکلیفی است. هزینه های بخش خصوصی در این شرایط افزایش پیدا می کند. اگر دولت تمایلی به تخصیص ارز به این صنعت ندارد، صریحا اعلام کند. صنعت آسانسور و پله برقی علاوه بر فشار تحریم ها باید با سنگ اندازی های داخلی هم مقابله کند، که بیشتر از ناشی ابهام در سیاست های دولت است.

محمدرضا زهره وندی

عناوین برگزیده