تاریخ: ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۳:۵۴
بازدید: ۳۱۰
کد خبر: ۱۸۹۳۸
سرویس خبر : متالورژی و مواد
مدیر برگزاری ایران متافو مطرح کرد

تهران در تکاپوی یک رویداد ۱۵ ساله

می متالز - این روزها پانزدهمین رویداد ایران متافو در مرحله ثبت نام و جانمایی قرار دارد.
تهران در تکاپوی یک رویداد ۱۵ ساله

به گزارش می متالز، عبدالکریم جلالی، مدیر برگزاری رویداد ایران متافو از برنامه‌ریزی برای برپایی این رویداد در آذرماه خبر داد. وی در این گفت‌وگو اظهار کرد: پانزدهمین دوره نمایشگاه بین المللی ایران متافو امسال نیز به رسم هر ساله از ۱۱ تا ۱۴ آذر ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برپا می‌شود.

جلالی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه ایران متافو به رسم هر سال علاوه بر میزبانی از شرکت‌های داخلی از حضور شرکت کنندگان خارجی نیز استقبال می‌کند، گفت: برنامه‌ریزی برای برپایی این رویداد ۱۵ ساله هنوز به پایان نرسیده و در حال حاضر در مرحله ثبت نام و جانمایی شرکت‌کنندگان هستیم.

مدیر برگزاری ایران متافو با اشاره به گستره برپایی این رویداد افزود: نمایشگاه ایران متافو شامل یک زنجیره کامل از گروه فلزات است که از معدن تا محصول نهایی را در برمی‌گیرد. به همین دلیل هم حضور همه جانبه فعالان بخش‌های مختلف در این رویداد می‌تواند باعث همپوشانی نیازهای فعالان بخش‌های معدنی و توسعه فعالیت‌های آنان شود. نباید فراموش کرد که ما در حوزه معدن بالغ بر ۴۰ تا ۵۰ نهاد فعال داریم و حضور آنان می‌تواند به توسعه بخش معدنی کشور منجر شود. در همین راستا امیدواریم مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت و نیز معاونت‌های مرتبط نیز در این رویداد حضور بهم برسانند و از آن حمایت کنند.

وی در پایان سخنان خود به چالش‌های حوزه معدن در شرایط کنونی اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین چالش حوزه معدن، نخست بحث سرمایه‌گذاری و پس از آن انتقال دانش تخصصی برای بهره برداری از منابع معدنی است. در بحث سرمایه‌گذاری معدنی باید این نکته را در نظر داشت که اگر سرمایه‌گذاری وارد شود، به راحتی نمی‌تواند خارج شود با این حال ممکن است شرایط تحریم تا حدودی بر این بخش اثر بگذارد. به همین دلیل هم باید این موضوعات از سوی مسئولان و فعالان معدنی جدی‌تر گرفته شود.

پانزدهمین رویداد ایران متافو امسال از ۱۱ تا ۱۴ آذرماه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برپا می‌شود.

عناوین برگزیده