تاریخ: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ ، ساعت ۰۰:۰۵
بازدید: ۲۳۴
کد خبر: ۱۹۱۶۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیر اجرای طرح های صنعتی ایدرو خبر داد:

خط تولید تایرهای فوق سنگین در کارخانه تایر هامون ایجاد می شود

می متالز - مدیر اجرای طرح های صنعتی ایدرو از اجرای طرح تولید تایرهای فوق سنگین خودروهای راهسازی، لودری، کشاورزی و صنعتی در کارخانه تایر هامون استان سیستان و بلوچستان خبر داد.
خط تولید تایرهای فوق سنگین در کارخانه تایر هامون ایجاد می شود

به گزارش می متالز، رضا الهیاری با اشاره به فراهم شدن زیر ساخت های مهیا شده در زمین پیش بینی شده جهت اجرای طرح گفت: عقد قرارداد جدید ماشین ­آلات  از نیمه دوم  سال جاری با حدود ۱۰ میلیون یورو و اشتغالزایی ۱۲۰ نفر شروع و بر اساس برنامه طی مدت ۱۸ ماه به پایان می رسد.

وی با بیان اهمیت  تولید داخلی تایر به عنوان کالای مصرفی در صنعت تولید خودرو و نیز ناوگان حمل و نقل جاده ای کشور تصریح کرد: قرار است در کارخانه آریا تایر هامون در شهرستان زابل علاوه بر تایرهای فوق سنگین،  تایر سواری PCR  و تایرهای کامیونی – اتوبوسی TBR  در مجموع با ظرفیت ۵۰هزار تن در سال به تولید برسد.

الهیاری افزود: از جمله اقدامات در اجرایی شدن طرح تولید تایرهای سبک و سنگین  میتوان به انعقاد قراردادEPC+F  با شرکت سابیر و انجام عملیات زیر ساختی اولیه  و ارزیابی کیفی ۲۸ شرکت و اتمام فونداسیون بچینگ اشاره کرد.

 صنعت تایر بخش مهمی از قطعات اصلی زنجیره تامین صنعت  خودرو است که با در اختیار داشتن حدود ۱۵۰۰۰ اشتغال مستقیم و تولید سالیانه نزدیک به ۸۰۰میلیون دلار،‌ نقش شایان قابل توجهی در رشد تولید ناخالص داخلی را دارا است. کارخانه آریا تایر هامون به علت واقع شدن در منطقه کمتر برخوردار سیستان و بلوچستان با سرمایه­ گذاری صددرصدی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در دست احداث است.

عناوین برگزیده