تاریخ: ۰۹ مهر ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۵:۱۰
بازدید: ۳۴۵۱
کد خبر: ۱۹۶۳۴
سرویس خبر : متالورژی و مواد

زادروز علی اصغر حاجی بابا بنیادگذار صنایع ریخته گری و فروآلیاژ ایران/نهم مهرماه ۱۳۱۰

می متالز - نهم مهرماه ۱۳۱۰ هجری شمسی زادروز «علی اصغر حاجی بابا» بنیادگذار صنایع ریخته گری و فروآلیاژ ایران است که در سال ۱۳۱۰ در تهران به دنیا آمد.
زادروز علی اصغر حاجی بابا بنیادگذار صنایع ریخته گری و فروآلیاژ ایران/نهم مهرماه ۱۳۱۰

به گزارش می متالز، حاجی بابا درعین حال یک مبارز سیاسی و از ملَیون بنام ایران است.حاجی بابا که یکی از بازرگانان مهم آهن بود در سال ۱۳۴۲ شرکت «پارس متال» را به امید این که وطن به سوی صنعتی شدن گام بردارد تاسیس کرد و سپس در سال ۱۳۴۸ به تاسیس شرکت «شوفاژ کار ایران» همت گماشت.

چون کارشناس مدیریت صنایع بود و در این رشته ها مهارت بسیار به دست آورده بود در اسفندماه سال ۱۳۵۷ (اندکی پس از پیروزی انقلاب) او را به سمت عضو هیات مدیره کمپانی ایران ناسیونال انتخاب کردند. حاجی بابا که هدفی جز پیشرفت اقتصاد وطن و ارتقاء سطح صنعت ندارد در سال ۱۳۶۱ نیز شرکت «فروسیلیس ایران» را تاسیس کرد. وی مدت ها نیز عضو شورای مشورتی وزیر صنایع و معادن وطن بود.

حاجی بابا علاوه بر نیابت ریاست اتاق صنایع و معادن سمنان و چهار دوره عضویت در هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران و ایران از اعضای اتاقهای ایران و بلژیک و ایران و آلمان بوده است.

برخی از فعالیت های عمومی دیگر حاجی بابا که آنها را خدمت به وطن می داند عبارتند از: عضویت، نیابت و ریاست هیات مدیره انجمن مدیران صنایع، ریاست هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایان صنایع فروآلیاژ، ریاست هیات مدیره صندوق توسعه صادرات صنعتی ـ معدنی و خدمات مهندسی، عضویت در انجمن صنایع ریخته گری و عضویت در جامعه ریخته گران ایران و ….

نام نیک، ابتکار، استعداد، حسن نیت و خدمات بی شائبه حاجی بابا به وطن باعث دعوت از او به این همکاری ها شده است. همگان حاجی بابا را از مردان بزرگ صنایع، معادن و بازرگانی ایران می دانند و وطندوستی وی را می ستایند.

عناوین برگزیده