تاریخ: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۵:۲۹
بازدید: ۳۶۲
کد خبر: ۱۹۷۴۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مقام مسئول در وزارت راه اعلام کرد:

تفاهم شرکت ساخت و ذوب‌آهن برای تأمین ریل راه‌آهن چابهار-زاهدان

می متالز - سرپرست معاونت ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت:‌ به زودی تفاهم‌نامه همکاری ذوب‌آهن، قرارگاه خاتم و شرکت ساخت برای تامین ریل چابهار- زاهدان به امضا می‌رسد.
تفاهم شرکت ساخت و ذوب‌آهن برای تأمین ریل راه‌آهن چابهار-زاهدان

به گزارش می متالز، عباس خطیبی که به همراه هیئتی از خط تولید ریل در کارخانه ذوب‌آهن اصفهان بازدید کرده بود، گفت: به دنبال مذاکرات صورت گرفته برای تولید ریل ملی با کارخانه ذوب‌آهن اصفهان از خط تولید ریل UIC۶۰ بخش فولاد و نورد این کارخانه بازدید شد تا امکان سنجی تولید این ریل بررسی و مقدمات و شرایط خرید ریل ملی فراهم شود.

وی با در نظر گرفتن احداث ۳ هزار و ۴۰۰ کیلومتر خط ریلی جدید در کشور اعلام کرد: با توجه به اینکه در روسازی به غیر از تولید ریل به خودکفایی رسیده‌ایم، مدتی است با کارخانه ذوب‌آهن اصفهان به منظور فراهم کردن شرایط همکاری برای تولید ریل ملی در حال مذاکره هستیم و این بازدید نیز در راستای این رایزنی‌ها صورت گرفت.

خطیبی در خصوص این همکاری توضیح داد و گفت:‌ هم اکنون شرکت ذوب آهن در مناقصه تأمین ۱۵ هزار تن ریل در خط دوم راه‌آهن میانه ـ بستان‌آباد ـ تبریز شرکت کرده است که در حال بررسی اسناد ارایه شده هستیم و در صورت تأیید همه موارد، این شرکت به عنوان برنده این مناقصه همکاری خود را با شرکت ساخت و توسعه آغاز خواهد کرد.

سرپرست معاونت ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از تهیه پیش نویس همکاری دیگری با ذوب‌آهن خبر داد و اظهار داشت: به زودی پیش‌نویس تفاهم‌نامه همکاری سه جانبه با کارخانه ذوب‌آهن اصفهان، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و شرکت ساخت وتوسعه برای تامین ریل راه‌آهن چابهار- زاهدان تهیه و در صورت توافق به امضای طرفین می‌رسد.

وی در پایان بیان داشت: مقرر شد موضوعات و شرایط همکاری در هر دو زمینه طی دو هفته آتی بررسی و نتیجه اعلام شود.

عناوین برگزیده