تاریخ: ۱۲ مهر ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۲:۰۵
بازدید: ۳۶۲
کد خبر: ۱۹۷۹۸

آموزش‌های متالورژی در ایران تخصصی نشده است

می متالز - استاد دانشگاه صنعتی شریف و مسئول برنامه ریزی رشته مهندسی متالورژی و مواد در وزارت علوم در میزگرد تخصصی چالش های همکاری های مشترک صنعت و دانشگاه گفت: اگر روندی در چند دهه اخیر برای آموزش مهندسی متالورژی فلزات غیرآهنی تعریف کنیم می بینیم با توجه به ذخایر متنوع معدنی و سوابق تاریخی، باید در این بخش سرآمد باشیم.
آموزش‌های متالورژی در ایران تخصصی نشده است

به گزارش می متالز، حسین یوزباشی با بیان این مطلب در ادامه افزود: وجود معادن شدادی در ایران نشان می دهد ایرانی‌ها برای پیشرفت در صنایع غیرفلزی اقدامات بسیاری انجام داده اند.

وی گفت: در دهه های گذشته نیز شاهد بودیم شرکتهای ایرانی همچون ایرالکو و مس نیروهای خود را برای آموزش به کشورهای پیشرفته همچون امریکا و آلمان فرستادند و در نتیجه پیشرفت خوبی در این زمینه داشتند.

وی ادامه داد: اما در شرایط کنونی دانشگاه ها تخصص مدنظر نیست و تنها سعی می کنند که رنگی از تخصص در آموزش ها باشد.

به گفته یوزباشی، در کشورهای اروپایی نیروهای خود را دو سال آموزش می دهند و سپس آنها را برای فعالیت به کارخانه ها می فرستند و راندمان بالایی بدست می‌آورند اما در ایران روش یادشده وجود ندارد و دانشگاه‌ها سعی دارند تا هم مباحث تئوری داشته باشند و هم بخشی از تخصص و صنعت را به دانشجویان ارائه کنند.

وی افزود: آموزش‌های تخصصی نتوانسته پیاده سازی شود. حال اگر صنعت برگزاری دوره های آموزشی را ارائه کنند می توان به آینده امیدوار بود.

منبع: عصر معدن
عناوین برگزیده