تاریخ: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ ، ساعت ۰۲:۱۵
بازدید: ۲۵۳
کد خبر: ۲۰۶۱۴
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

رشد تقاضای واردات مس در چین/ بالاترین سطح واردات مس توسط چین در ۳۱ ماه گذشته

می متالز - همانطور که پیشتر انتظار می‌رفت، باز شدن پنجره آربیتراژ بین بورس فلزات لندن و بورس شانگهای و همچنین کاهش موجودی مس در انبارهای بورس شانگهای، منجر به جهش واردات مس در بزرگ‌ترین مصرف‌کننده کامودیتی دنیا شد.
رشد تقاضای واردات مس در چین/ بالاترین سطح واردات مس توسط چین در ۳۱ ماه گذشته

به گزارش می متالز، صدرا خلف - باز شدن پنجره آربیتراژ مس در بین بورس شانگهای و بورس فلزات لندن و همچنین کاهش موجودی مس در انبارهای بورس شانگهای باعث شد تا واردات مس کاتد چین در ماه سپتامبر به بالاترین سطح دو سال اخیر برسد.

بنا به آمارهای منتشر شده توسط اداره گمرک چین، واردات مس این کشور در ماه سپتامبر با رشد ماهیانه 24 درصدی و رشد سالیانه 221 درصدی به 521 هزار تن رسیده است که این بیشترین سطح واردات از ماه مارس 2016 می‌باشد.

مجموع واردات مس در بازه زمانی ژانویه تا سپتامبر با رشد 16.1 درصدی سالیانه به 3.99 میلیون تن رسیده است. 

بازشدن پنجره آربیتراژ واردات مس به چین در ماه سپتامبر باعث فراهم شدن فرصت سودآوری مناسبی برای واردات طلای سرخ به دومین اقتصاد بزرگ دنیا شد به صورتی که بنا به برآورد متال بولتن، پرمیوم واردات مس کاتد به شانگهای بر حسب نرخ CIF معادل با 110 تا 115 دلار در هر تن در میانه سپتامبر گذشته بوده است. 

کاهش موجودی‌های مس در انبارهای بورس شانگهای نیز در این میان موثر بوده است به صورتی که در این بازه زمانی این موجودی به کمترین سطح سال جاری رسیده بود. 

انتظار می‌رود در ماه اکتبر با بسته شدن پنجره آربیتراژ بین شانگهای و لندن، میزان واردات نیز مجددا کاهش یابد.

از طرفی دیگر واردات سنگ معدن و کنسانتره مس به چین نیز در ماه سپتامبر با رشد 16.1 درصدی ماهیانه و 31.3 درصدی سالیانه به 1.93 میلیون تن رسید.

مجموع واردات 9 ماه اول سال 2018 با افزایش 19.5 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به 12.54 میلیون تن رسید.

افزایش تقاضا از جانب اسملترها از جمله دلایلی بوده است که منجر به افزایش واردات کنسانتره مس چین در ماه سپتامبر شده است. علاوه بر این اعمال محدودیت از جانب مقامات چینی بر روی مصرف قراضه به دلایل محیط زیستی، باعث افزایش وابستگی اسملترها به کنسانتره وسنگ معدن مس شده است.

عناوین برگزیده