تاریخ: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۱:۳۱
بازدید: ۴۰۰
کد خبر: ۲۰۶۶۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
چین بزرگ‌ترین بازار مصرف سنگ آهن شرکت BHP Billiton

افزایش تولید سنگ آهن شرکت BHP Billiton

می متالز - شرکت BHP Billiton یکی از بزرگترین تولیدکنندگان سنگ آهن دنیا است. این شرکت در سال 2017 معادل 231 میلیون و 352 هزار تن سنگ آهن تولید کرد. عمده فعالیت این شرکت در زمینه سنگ آهن مربوط به استرالیا است. همچنین این شرکت بهره‌برداری از یک معدن سنگ آهن در برزیل را نیز برعهده گرفته است.
افزایش تولید سنگ آهن شرکت BHP Billiton

به گزارش می متالز، شرکت BHP Billiton یکی از شرکت‌های پیشروی جهان در زمینه استخراج منابع معدنی است. این شرکت استخراج و فرآیند تولید مواد معدنی، نفت و گاز را انجام می‌دهد. عمده حوزه فعالیت این شرکت مربوط به استرالیا و آمریکا می‌شود و محصولات تولیدی خود را به تمام دنیا ارسال می‌کند. دفتر مرکزی این شرکت در ملبورن استرالیا واقع شده است.

شرکت BHP Billiton دارای 5 معدن سنگ آهن در استرالیا و یک معدن سنگ آهن در برزیل است. این شرکت طی سال 2017 در مجموع از 5 معدن استرالیای خود که در قسمت غربی استرالیا واقعا شده است 231 میلیون و 352 هزار تن سنگ آهن تولید کرد که این رقم نسبت به میزان تولید در سال 2016 رشد 4.4 درصدی داشت. در نمودار 1 میزان تولید سنگ آهن این شرکت براساس معادن آورده شده است.

شرکت BHP Billiton به‌طور مشترک با شرکت واله دارای معدن سنگ آهن Samarco در برزیل نیز هست. این معدن در سال 2015 معادل 14 میلیون و 513 هزار تن سنگ آهن تولید داشت، میزان تولید سنگ آهن این معدن در سال 2016 به 5 میلیون و 404 هزار تن رسید و در سال 2017 نیز بهره‌برداری از این معدن به‌علت مشکلات فنی و عملیاتی متوقف شد. این معدن یکی از بزرگترین معادن سنگ آهن دنیا به لحاظ ذخایر معدنی است.

همچنین 5 معدن سنگ آهن استرالیا دارای یک سیستم یکپارچه هستند و از طریق خط ریلی به یکدیگر و همچنین به بندر متصل شده‌اند. در این منطقه در مجموع 1000 کیلومتر زیرساخت ریلی وجود دارد. تمرکز این معادن در یک منطقه موجب افزایش ارزش افزوده شرکت می‌شود.

اتصال معادن سنگ آهن این شرکت به بنادر چین موجب شده است که چین یکی از بزرگ‌ترین بازارهای مصرف این شرکت باشد. بازار چین طی 2 دهه گذشته بزرگ‌ترین بازار تقاضای مواد اولیه در دنیا بوده است و همین امر نیز سبب می‌شود هرگونه تغییری در این بازار بر بسیاری از تولیدکنندگان بزرگ و کوچک دنیا اثرگذار باشد.

شرکت BHP در سال مالی 2017 معادل 18.9 میلیارد دلار از محصولات خود را به چین فروخت که این رقم معادل 49.3 درصد از فروش کل این شرکت در این سال بود. همچنین شرکت در سال مالی 2016 معادل 13.2 میلیارد دلار از محصولات خود را به چین فروخت که این رقم معادل 42.6 درصد از فروش کل این شرکت در این سال بود.

این شرکت می‌گوید کاهش رشد اقتصادی چین و درپی آن کاهش تقاضای چین می‌تواند بر فروش محصولات این شرکت اثرگذار باشد و نتایج ناگواری را نیز برای شرکت به همراه داشته باشد. ترکیب محصولات فروخته شده توسط شرکت به چین عبارت بود از: 61 درصد سنگ آهن، 22 درصد مس، 16 درصد زغال سنگ و 1 درصد نیکل.

عناوین برگزیده