تاریخ: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۱:۵۸
بازدید: ۲۵۳
کد خبر: ۲۰۶۸۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس انجمن ذغال سنگ ایران خبر داد:

هزینه‌های سرسام‌آور تولید عامل افزایش واردات ذغال سنگ

می متالز - رئیس انجمن ذغال سنگ با اشاره به اینکه ذخایر ذغال سنگ بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تن است، گفت: به دلیل هزینه‌های بالای استخراج ذغال سنگ شاهد افزایش واردات هستیم.
هزینه‌های سرسام‌آور تولید عامل افزایش واردات ذغال سنگ

به گزارش می متالز، محمد مجتهدزاده با بیان اینکه ذخایر ذغال‌ سنگ در کشور بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تن است،گفت: این ذخایر در سه حوزه اصلی کرمان، طبس و البرز وجود دارد.

رئیس انجمن ذغال سنگ ایران با انتقاد از بهره‌وری پایین معادن ذغال‌ سنگ در ایران گفت: ذوب‌آهن اصفهان به تنهایی نیاز به ۲ میلیون تن ذغال سنگ در سال دارد.

مجتهدزاده با بیان اینکه نیاز کل کشور به ذغال سنگ بیش از ۳,۵ میلیون تن است، گفت: ۲ میلیون تن از این نیاز به ذوب‌آهن اصفهان اختصاص دارد.

وی با اشاره به اینکه هزینه‌های بالا به‌منظور استخراج ذغال سنگ از معادن موجب شده است تا سرمایه‌گذاران به جای تولید ذغال‌سنگ در راه واردات این محصول از کشورهای دیگر گام بردارند، گفت: عدم انطباق قیمت ذغال سنگ در ایران با قیمت جهانی بسیاری از تولیدکنندگان را مأیوس کرده است.

مجتهدزاده تصریح کرد: قیمت فروش ذغال سنگ در ایران از نصف قیمت ذغال سنگ در جهان پایین‌تر است و همین موضوع در افزایش میزان واردات ذغال‌ سنگ به کشور اثر مستقیم داشته است.

رئیس انجمن ذغال سنگ ایران خواستار دخالت دولت به منظور انطباق قیمت ذغال سنگ در ایران با جهان شد و گفت: اگر قیمت ذغال سنگ در ایران با نقاط مختلف جهان متناسب شود می‌توان به افزایش میزان تولید و سرمایه‌گذاری از سوی سرمایه‌گذاران امیدوار بود.

عناوین برگزیده