تاریخ: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۲:۴۵
بازدید: ۲۲۳
کد خبر: ۲۰۷۰۳
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

افت فلزات پس از انتشار شاخص قیمت تولیدکننده چین

می متالز - در پی روند شاخص دلار به محدوده مثبت و همچنین انتشار گزارش ناامیدکننده شاخص قیمت تولید‌کننده چین، بسیاری از محصولات معاملاتی در بازار فلزات پایه به محدوده منفی خزیدند.
افت فلزات پس از انتشار شاخص قیمت تولیدکننده چین

به گزارش می متالز، پس از افت شاخص دلار در شب گذشته، این نماگر صبح امروز به لطف تزلزل ارزش ین ژاپن در برابر دلار آمریکا وارد محدوده مثبت شد و همین امر تقاضا برای فلزات را از سوی استفاده‌کنندگان از ارزهای غیر دلاری کمی بهبود بخشید.

در این میان صبح امروز اداره آمار ملی چین گزارش شاخص قیمت مصرف‌کننده و تولید کننده این کشور را منتشر کرد. بر این اساس شاخص قیمت مصرف‌کننده چین در ماه سپتامبر نرخ رشد سالانه‌ای برابر با 2/5 درصد را تجربه کرد و رشد شاخص قیمت تولید‌کننده در این ماه نسبت به سپتامبر سال 2017 به 3/6 درصد رسید. نرخ رشد اعلام شده برای شاخص قیمت تولیدکننده کمی از برآوردهای موسسات مالی و تحقیقاتی پایین‌تر بود و همین امر معاملات فلزات را زیر فشار قرار داد.

در برهه کنونی هر تن آلومینیوم در معاملات آتی لندن با رشدی 0/2 درصدی در سطح 2033 دلار قرار گرفته و روی با کاهشی 0/4 درصدی به 2586 دلار رسیده است. سرب با افتی 0/1 درصدی در سطح 2077 دلار قرار گرفته و در این میان مس به میزان 0/3 درصد ارزان شده و در قیمت 6220 دلار معامله می‌شود.

عناوین برگزیده