تاریخ: ۲۷ مهر ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۶:۴۳
بازدید: ۲۴۷
کد خبر: ۲۰۸۲۱

بالن اینترنتی برای ارایه خدمات به زائران اربعین حسینی در مرز مهران مستقر شد

می متالز - بعد از استقرار نسل پیشرفته تری از بالن های اینترنتی به نام بام 2 در مرز مهران برای ارایه خدمات به زائران حسینی در ایام اربعین، رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از محل استقرار آن در مرز مهران، بازدید کرد.
بالن اینترنتی برای ارایه خدمات به زائران اربعین حسینی در مرز مهران مستقر شد

به گزارش می متالز به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، حسین فلاح جوشقانی رئیس سازمان تنظیم مقررات به اتفاق ملکی جهان مدیرکل تنظیم مقررات جنوب کشور و بیرامی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام با حضور در محل استقرار بالن مخابراتی بام ٢ در مرز مهران، از نزدیک در جریان خدمات این بالن قرار گرفتند.

در این بازدید، حقیقت مدیر پروژه بام٢، توضیحاتی در خصوص مشخصات و عملکرد این بالن در ارایه خدمات به زائران اربعین حسینی مطالبی را بیان کرد.

سامانه بام ۲ از فناوری ۴G-LTE برای ارتباط با کاربران استفاده می کند تا ضمن افزایش چشمگیر در محدوده پوشش، از حدود یک کیلومتر به ۱۰ کیلومتر، تعداد کاربران و نرخ داده قابل انتقال نیز چند برابر شده است.

این بالن در پژوهشکده سامانه های حمل و نقل فضایی پژوهشگاه فضایی ایران طراحی و ساخته شده است.

در واقع بالن بام ٢، در پی موفقیت عملکرد بالن اینترنتی بام ١ در مراسم اربعین سال قبل در مرز مهران و کمک رسانی به مردم آسیب دیده زلزله غرب کشور، با تغییراتی نسبت به قبلی به. منظور ارتقاء خدمات، طراحی و به بهره برداری رسیده است.

بالن بام 2، بام ١ در مرز خسروی  مستقر شده و آماده ارائه خدمات اینترنتی به زائران اربعین حسینی است.

عناوین برگزیده