تاریخ: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۰:۰۲
بازدید: ۲۱۰
کد خبر: ۲۰۸۲۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

هیئتی از مدیران بخش خصوصی‌ و دولتی بوشهر عازم قطر شدند

می متالز - هیئتی ­متشکل از مدیران بخش دولتی و فعالان بخش خصوصی به دعوت وزارت شهرداری و محیط زیست­ قطر عازم این کشور شدند.
هیئتی از مدیران بخش خصوصی‌ و دولتی بوشهر عازم قطر شدند

به گزارش می متالز، در راستای تحکیم روابط تجاری و رایزنی با طرفهای قطری به منظور تسهیل و برطرف کردن­ موانع و مشکلات فراروی تجارت با کشور قطر،­ هیئتی­­ به سرپرستی استاندار بوشهر عازم کشور قطر شدند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر ضمن همراهی با این هیئت گفت: از مهمترین برنامه های هیئت­­ مذکور رایزنی با طرف های قطری به منظور افزایش صادرات غیر نفتی استان و تلاش برای تسهیل و برطرف کردن موانع موجود در فرآیند صادرات به کشور مذکور است .

سید حسین حسینی محمدی افزود: تحولات اخیر درخصوص قطع روابط سیاسی و اعمال تحریم های اقتصادی توسط تعدادی از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس علیه کشور قطر فرصت مناسبی جهت احیاء و توسعه روابط سیاسی، اقتصادی و تجاری با آن کشور را فراهم آورده است.

وی با اشاره به دارا بودن کمترین فاصله دریایی بنادراستان بوشهر با کشور قطردر زمینه صادرات تصریح کرد: در­­شش ماهه نخست سال ۱۳۹۷ بیش از ۳۶ هزار تن کالا به ارزشی بالغ بر ۵۷ میلیون دلار از گمرکات استان کشور قطر صادر شده است.

وی اضافه کرد: استان بوشهر پتانسیل های صادراتی قابل توجه در حوزه شیلات، نخیلات و صفی جات؛ همچنین تولیدات معدنی نظیر سیمان، کلینکر، گچ و سایر محصولات، جهت صادرات به کشور قطر داراست که امکان توسعه صادرات غیر نفتی را برای استان فراهم کرده است.

عناوین برگزیده