تاریخ: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۱:۲۴
بازدید: ۲۱۴
کد خبر: ۲۰۸۳۹
سرویس خبر : انرژی
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان خبر داد:

حفر چاه در حاشیه سدهای شمیل و نیان برای تامین آب شرب بندرعباس

می متالز - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان گفت: برای مدیریت چالش تأمین آب شرب شهر بندرعباس مجبور شدیم در حاشیه سدهای شمیل و نیان حفر چاه‌های زیرزمینی داشته باشیم.
حفر چاه در حاشیه سدهای شمیل و نیان برای تامین آب شرب بندرعباس

به‌ گزارش می متالز از وزارت نیرو، "هوشنگ ملایی" با بیان اینکه در بندرعباس همکاری‌های خوبی با شهرداری داشتیم و مطالعات خورهای شهر شروع شده است، اظهار کرد: مطالعه خور داماهی بالادست خور نایبند و بهسازی خور مجموعه منازل نیروی دریایی هدیش در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: بهره‌برداری، لایروبی و نگهداری خورهای بندرعباس ساماندهی شده را به شهرداری بندرعباس واگذار کرده‌ایم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه سدی در محدوده حاجی‌آباد داریم که 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، تصریح کرد: ساماندهی چشمه سبز پوشان در حاجی‌آباد را نیز داشتیم که کیفیت آب بسیار عالی دارد همچنین طرح‌های کوچک بسیاری برای تأمین و انتقال آب در سراسر استان داریم.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای هرمزگان با بیان اینکه طرح تصفیه فاضلاب شهرک هدیش در حال انجام است، عنوان کرد: هرمزگان نسبت به متوسط کشور حدود 70 میلی‌متر بارندگی کمتری دارد و ترسالی اصلاً برای این استان معنی ندارد، رویکرد سازگاری با کم‌آبی تجربه شده و پروژه‌هایی که اجرا می‌کنیم با همین هدف است.

ملایی با اشاره به اینکه اگر سد نیان نبود وضعیت خوبی نداشتیم، خاطرنشان کرد: بهترین نوع آب برای کشاورزی آب‌های سطحی بعد آب‌های زیرزمینی و بعد با فاصله زیادی شیرین سازی آب است، رویکرد هم همین است که شیرین سازی برای تأمین آب مرود نیاز صنعت و شرب و تأمین بخش کشاورزی از طریق همان آب‌های سطحی و زیرزمینی باشد.

وی با بیان اینکه پدافند ایجاب می‌کند که سیستم‌های تأمین آب مختلفی را به‌طور هم‌زمان داشته باشیم چراکه سیستم آب‌شیرین‌کن هم قابل آسیب هستند و آب‌شیرین‌کن‌های آر او با یک کشند قرمز از بین می‌روند، افزود: حفاری‌ها و سدسازی‌هایی که صورت می‌گیرد نیز به همین دلیل بوده و کارهای بزرگی در این زمینه صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان با بیان اینکه با همه مشکلات ما امسال یک چاه در میناب برای تأمین آب شرب ایجاد نکرده‌ایم، ابراز کرد: تأمین آب شرب مردم از خطوط قرمز است و اگر روزی مجبور شویم این کار را نیز خواهیم کرد اما هنوز این اتفاق نیفتاده است.

عناوین برگزیده