تاریخ: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۵:۴۵
بازدید: ۱۸۰
کد خبر: ۲۰۸۵۳
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
یک موسسه سرمایه گذاری پیش بینی کرد؛

روند قیمت طلا در سال ۲۰۱۹

می متالز - یک موسسه سرمایه گذاری مستقر در نیویورک پیش بینی کرده است که قیمت جهانی هر اونس طلا در سال ۲۰۱۹ میلادی به بیش از ۱۳۲۰ دلار خواهد رسید.
روند قیمت طلا در سال ۲۰۱۹

به گزارش می متالز، موسسه سرمایه گذاری آمریکایی موسوم به "ویزدوم تری اینوستمنت" در تازه ترین چشم انداز بازار فلزات گرانبها اعلام کرده است که عملکرد ضعیف بازار طلا در سال ۲۰۱۸ میلادی به هیچ وجه منطقی نیست و قیمت طلا برای یک جهش ناگهانی و فزاینده آماده می شود.

بر اساس این گزارش تحلیلگران موسسه سرمایه گذاری ویزدوم تری تاکید کردند که قیمت هر اونس طلا سال آینده به بیش از ۱۳۲۰ دلار خواهد رسید.

قیمت طلا در شش ماه گذشته بیش از ۱۱ درصد کاهش داشته است.

یک تحلیلگر ارشد اقتصادی در این باره گفت: روند نزولی قیمت طلا در هفته های گذشته اصلا توجیه پذیر نیست آن هم در شرایطی که ارزش دلار حدود ۰.۴ درصد افزایش داشته و نرخ بهره اوراق قرضه خزانه داری آمریکا نیز با رشد ۱.۱ درصدی روبرو شده است. به نظر می رسد عامل اصلی کاهش قیمت طلا در ماه های گذشته، کمتر شدن اعتماد سرمایه گذاران بین المللی بوده است.

وی افزود: به نظر من بهبود عملکرد بازار سهام طی ماه های گذشته تاثیر زیادی بر کاهش تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا و سایر فلزات گرانبها داشته است. پیش بینی ما این است که قیمت هر اونس طلا تا پایان امسال به ۱۲۷۰ دلار خواهد رسید و این رقم در سه ماه سوم ۲۰۱۹ میلادی نیز از مرز ۱۳۲۰ دلار خواهد گذشت.

این موسسه سرمایه گذاری افزود: به نظر می رسد افزایش بیشتر نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا تاثیر چندانی بر قیمت طلا نخواهد داشت چرا که این مساله پیش از این تاثیر خود بر قیمت طلا را نشان داده است.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده