تاریخ: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۰:۲۳
بازدید: ۳۳۶۲
کد خبر: ۲۲۲۵۳
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری کرمان خبر داد:

اجرای 5900 برنامه پدافندغیرعامل در استان کرمان در هفته‌ پدافند غیرعامل

می متالز - سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری کرمان در ادامه با گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل اظهار داشت: امسال در هفته پدافند بیش از 5 هزار و 900 برنامه پدافند غیرعامل در سطح استان کرمان در بخشهای مختلف از جمله در مدارس، واحدهای آموزشی، سازمانی و ... اجرا شده است.
اجرای 5900 برنامه پدافندغیرعامل در استان کرمان در هفته‌ پدافند غیرعامل

به گزارش می متالز به نقل از روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه، حمید ملانوری در همایش پدافند غیرعامل و رزمایش سایبری در اتوماسیون صنعتی در محل سالن اجتماعات کارخانه فجر سرچشمه اظهار کرد:  مجتمع بزرگ صنعتی مانند مس سرچشمه که بیش از 16 هزار نیروی انسانی در خود دارد از طرفی تولید انبوه مس، وجود کارخانه ذوب، کارخانه اسید، انبار اسید و وجود پالایش و بحثهای ارتباطی و سیستم های هوشمندی که دارد باید دقت شود که دچار خسارت و صدمه نشود.
وی بیان کرد: برگزاری این نشست ها و رزمایش ها و حضور مستمر و مداوم و بالا بردن سطح آگاهی همه کارکنان و دست اندرکاران در همه مجموعه ها، اعم از آحاد مردم تا متخصصین، برای آگاهی در خصوص این مسائل بسیار اهمیت دارد و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی و ترویج آنها نیز در بین مردم به توانمندی مردم در این حوزه کمک می کند.
سرپرست معاونت سیاسی امنیتی  استانداری کرمان بیان کرد: به روشنی می توان گفت به هیچ وجه جنگ نظامی در دستور کار دشمن نیست به دلیل اینکه پیشرفت ما در صنایع دفاعی و تسلیحات نظامی به حدی رسیده که به عنوان قدرت برتر منطقه ای امروز هم امنیت کشور را به خوبی مدیریت می کنیم، هم در امنیت منطقه تاثیرگذاریم. 
وی با بیان اینکه آن چیزی که در دستورکار دشمن است ایجاد جنگ تبلیغاتی، روانی و تهدیدات غیرنظامی که در حوزه پدافند غیرعامل به آن می پردازیم می باشد، یادآور شد: دشمن به دنبال این است که بتواند به زیرساختها و مجموعه های توانمند کشور خسارت و تزلزل وارد کند.
سرپرست معاونت سیاسی امنیتی  استانداری کرمان به توسعه شبکه های آب و ارتباطات، شبکه های گاز، شبکه های ارتباطاتی و حمل و نقل، توسعه خدمات درمانی و بهداشتی، ایجاد مجتمع های معدنی و ...  که طی سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایجاد شده است اشاره و تصریح کرد: برای ایجاد رفاه برای مردم این اقدامات، خدمات و فرصتهای خوب به وجود آمده و در اختیار مردم است و در کنار اینها تهدیداتی هم به وجود می آید.
ملانوری تصریح کرد: اولین استان و تنها استانی هستیم که طرح جامع پدافند غیرعامل استان را تدوین، تهیه و تقدیم کردیم و در تهران تصویب شده و منتظر ابلاغ آن هستیم که در این زمینه در کشور رتبه برتر را داریم.

عناوین برگزیده