تاریخ: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۳:۱۱
بازدید: ۶۹۱
کد خبر: ۲۳۰۲۸
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

نقش پیشگام مس سرچشمه در منطقه برای ورود به موضوع آینده پژوهی

می متالز - پدر علم آینده پژوهی ایران گفت: مدیران با روشها و رویکردهای جدید مدیریتی آشنا نیستند و نظام آموزشی دانشگاهی ما نیز از این موضوع حمایت نکرده است.
نقش پیشگام مس سرچشمه در منطقه برای ورود به موضوع آینده پژوهی

به گزارش می متالز، دکتر سعید خزایی در حاشیه سمینار برنامه ریزی بر مبنای آینده پژوهی در هتل هیلان رفسنجان که به همت مجتمع مس سرچشمه برگزار شد، در خصوص این همایش اظهار کرد: با توجه به رسالتی که بنده به عنوان رئیس انجمن آینده نگری ایران و مدرس این حوزه دارم به نظرم آینده پژوهی باید به یک فرهنگ کلی تبدیل شود.

این دکترای مدیریت و آینده پژوهی تصریح کرد: با توجه به نقش پیشگام و موتور محرکه ای که مجتمع مس سرچشمه در منطقه دارد و معین در بسیاری از مسئولیت های اجتماعی می باشد به نظرم این موضوع نیز بخشی از مسئولیت اجتماعی است که مدیران را با روشها و رویکردهای مدیریت آینده و تصمیم گیری و در واقع روشهای تازه ای که از طریق آن آینده را می توانیم مدیریت کنیم آشنا کنیم.

رئیس انجمن آینده نگری ایران بیان داشت: سعی کردیم این سمینار مقدمه ای باشد که مدیران بدانند که چطور از پارادایم گذشته در انجام کارهای مدیریتی باید فاصله بگیرند و به سمت روشها و اصول جدیدی که از طریق آن می توانیم آینده را مدیریت و پیش بینی کنیم برویم و سعی کنیم آینده مطلوب را بر پایه ترجیحات و ارزشهایمان خلق کنیم.

پدر علم آینده پژوهی ایران در پاسخ به این سوال که چه خلایی در بین مدیران در این رابطه وجود دارد و چه مشکلاتی بر سر راه مدیران جوان قرار دارد، افزود: یکی از مشکلات مدیران جوان این است که اختیارات لازم وجود ندارد و اگر مدیری نوآور باشد در سیستم دیده نمی شود.

خزایی با بیان اینکه مسئله اول آموزش و یادگیری و تغییر پارادایم است که باید در مدیران اتفاق بیفتد، خاطرنشان کرد: مدیران با روشها و رویکردهای جدید مدیریتی آشنا نیستند و نظام آموزشی دانشگاهی ما نیز از این موضوع حمایت نکرده است.

رئیس انجمن آینده نگری ایران تصریح کرد: در درجه اول خلا اصلی این است که مدیران ما وقتی مسئول می شوند یکسری مهارتهای عمومی را بایستی داشته باشند از جمله مهارت مدیریت آینده و آینده پژوهی، همچنین نبود شبکه و انتقال تجارب به مدیران مختلف یکی از مسائل است به نحوی که شبکه سازی نداریم تا مسائل و چالشها و موضوعات مختلف را با همدیگر به اشتراک بگذاریم.

به گفته خزایی با دادن اختیار نسبی به مناطق و بخش ها می توانیم نوآوری و خلاقیت را در مدیران جوان نیز شاهد باشیم.

عناوین برگزیده