تاریخ: ۰۳ آذر ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۱:۲۵
بازدید: ۲۹۴
کد خبر: ۲۳۱۱۷

همکاری‌های علمی و پژوهشی ایران و عمان گسترش می‌یابد

می متالز - جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان در ادامه روند رو به رشد توسعه همکاری‌های دو جانبه در تمامی زمینه‌ها، برای توسعه همکاری‌های علمی و پژوهشی توافق کردند.
همکاری‌های علمی و پژوهشی ایران و عمان گسترش می‌یابد

به گزارش می متالز، این توافق در دیدار حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا نوری شاهرودی سفیر ایران و ' تیمور بن اسعد بن طارق آل سعید' معاون دبیرکل ارتباطات شورای پژوهش های علمی سلطنت عمان به دست آمد.
این گزارش می‌افزاید: دو طرف در این دیدار پیرامون آخرین تحولات روابط فیمابین در زمینه‌های علمی هم بحث و تبادل نظر کردند.
شورای پژوهش‌های علمی، جایگاه و نقش مهمی در زمینه‌های علمی، فرهنگی و تصمیم‌گیری‌های پژوهشی کشور عمان دارد.
ایران و عمان از روابط سیاسی و اقتصادی مناسبی برخوردارند و طی سال‌های اخیر همکاری‌های تجاری دو کشور به دلیل همکاری‌های بانکی رشد سریعی داشته است.
سلطنت عمان که در میان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس سیاست مستقلی نسبت به مسائل منطقه و به خصوص همکاری با جمهوری اسلامی ایران دارد، تلاش زیادی برای آغاز گفت‌وگوهای تهران و کشورهای غربی برای حل اختلاف بر سر فعالیت‌های هسته‌ای به عمل آورد.
یکشنبه 20 آبان ماه، قرارداد مشارکت 40 شرکت ایرانی متخصص در زمینه ساختمان در بزرگ‌ترین شهرک تخصصی سلطنت عمان با نام 'سندان' به امضا رسید.
این قرارداد به شرکت‌های تخصصی ایرانی در زمینه ساختمان اجازه خواهد داد تا با عرضه کالاهای خود در سلطنت عمان، امکان فروش آن و در نتیجه توسعه تجارت با این کشور را فراهم کنند.
هفدمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور هم تیر ماه گذشته در مسقط با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان برگزار شد و طی آن دو طرف، توافقنامه ضمانت صادرات را امضا کردند.
با توجه به تسهیلاتی که عمان برای ورود اتباع ایرانی در نظر گرفته است، در اقدامی متقابل، دریافت روادید سفر به ایران برای اتباع عمانی از اواسط مهر ماه گذشته لغو شد.

عناوین برگزیده