تاریخ: ۰۵ آذر ۱۳۹۷ ، ساعت ۰۰:۳۴
بازدید: ۳۳۱
کد خبر: ۲۳۲۸۵
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

دانش فنی تولید در و پنجره دو جداره در اراک بومی سازی شد

می متالز - یک پژوهشگر و طراح دانش فنی در و پنجره دوجداره در اراک گفت: دانش فنی تولید در و پنجره دوجداره بومی سازی و خط تولید این محصول با استفاده از ظرفیت داخلی نخستین بار در کشور با حمایت پارک علم و فناوری استان مرکزی راه اندازی شد.
دانش فنی تولید در و پنجره دو جداره در اراک بومی سازی شد

به‌ گزارش می متالز به‌ نقل از ایرنا، سید«اصغر شاه زیدی» بیان داشت: ایده اولیه این بومی‌سازی دانش در سال 92 در اراک شکل گرفت و در فرایند کار با خرید یک دستگاه از کشور ترکیه و مطالعه برندهای مختلف دنیا، طراحی نمونه ایرانی کلید خورد.

وی اظهار داشت: خط تولید آزمایشی این محصول بومی‌سازی شده در سال 93 راه اندازی ومراحل ساخت آغاز شد اما با نقایصی همراه بود که در جریان بازطراحی کمبودها و مشکلات برطرف شد.

این طراح و سازنده گفت: دستیابی به دانش فنی و ساخت نمونه اولیه در و پنجره دوجداره با 200 میلیون ریال هزینه شخصی صورت گرفت و نمونه اصلی نیز با دریافت تسهیلات بانکی 800 میلیون ریالی و با حمایت پارک علم و فناوری استان مرکزی دنبال شد.

شاه زیدی افزود: در بازه زمانی 2 سال شکل کاربردی خط تولید در و پنجره دو جداره برای ارائه به بازار فراهم شد و نمونه محصولات تولیدی نسبت به کالای خارجی دارای کیفیت ویژه است.

وی اظهار داشت: این خط تولید با ظرفیت اسمی 50 قاب در و پنجره دوجداره در روز راه اندازی شده که با معرفی خط تولید به بهره برداران، امکان دریافت سفارش و ایجاد اشتغال برای 50 نفر مهیا است.

این طراح و سازنده گفت: بومی بودن دانش خط تولید، کیفیت برتر محصولات، استفاده از آخرین دستاوردهای روز، هزینه کمتر نسبت به نمونه خارجی و جلوگیری از خروج ارز از کشور از جمله مزایای این طرح تولیدی در اراک است.

شاه زیدی افزود: نمونه خط تولید این طرح در کشورهای ترکیه، آلمان، ایتالیا و چین وجود دارد که برای ورود آن به کشور باید 700 تا 800 میلیون ریال ارز از کشور خارج شود اما هزینه ایجاد آن در اراک حدود 550 میلیون ریال بوده است.

وی اظهار داشت: مواد اولیه تولید در و پنجره دوجداره از واحدهای صنعتی داخل کشور از جمله ذوب آهن اصفهان تأمین می شود که با استفاده از دانش بومی، هزینه محصولات تولیدی در اراک به صرفه است.

این طراح و سازنده گفت: حمایت و همکاری مسئولان برای توسعه فعالیت این دانش بومی می تواند به رشد خلاقیت و توسعه فضای کسب و کار و اشتغال جوانان بیانجامد.

عناوین برگزیده