تاریخ: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ ، ساعت ۰۲:۴۵
بازدید: ۲۸۸
کد خبر: ۲۳۹۹۷
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
در حاشیه بازدید اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر از مجتمع مس سونگون مطرح شد

ایجاد بستر استفاده از روش‌های علمی روز دنیا در سونگون

می متالز - اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر از معدن و مجتمع مس سونگون بازدید کردند. در این بازدید که با حضور مدیر مجتمع مس سونگون انجام شد، بر استفاده از توان دانشگاه برای به‌روزرسانی روش‌های استخراج و بهره‌برداری تأکید شد.
ایجاد بستر استفاده از روش‌های علمی روز دنیا در سونگون

به گزارش می متالز به نقل از روابط‌عمومی مجتمع مس سونگون، در جریان این بازدید که دوهفته گذشته صورت گرفت، «رضا شریفی»، مدیر مجتمع مس سونگون با ارائه گزارشی از همکاری‌های این مجتمع با دانشگاه‌های استان آذربایجان شرقی گفت: امروز لازمه رقابت صنایع در بازار جهانی داشتن محصول نهایی باکیفیت و به‌روز با قیمت پایین است و این امر تنها در سایه ارتباط تنگاتنگ علم و دانش در کنار صنعت می‌تواند اتفاق بیافتد. از همین روست که ما درصدد هستیم بدون هیچ محدودیتی پیگیر پروژه‌های تحقیقاتی مراکز تولید علم باشیم.

وی با اشاره به دیگر مزیت‌های ارتباط صنعت و دانشگاه اضافه کرد: علم در عصر حاضر باید به سرعت به‌روزرسانی شود. از طرفی پرسنل به‌رغم تحصیلات بالایی که دارند به دلیل مشغله‌های زیاد امکان کمتری برای به‌روزرسانی دانش خود دارند. این‌جاست که باید پای دانشگاه، استادان و دانشجویان را وسط کشید و از تجربیات ارزشمند آن‌ها در زمینه انجام تحقیقات علمی و همچنین به‌روزرسانی دانش پرسنل استفاده کرد.

در ادامه «جهانگیر رضوی»، مدیر امور مهندسی و رابط صنعت و دانشگاه مجتمع مس سونگون گفت: ما از طرح‌های پژوهشی و علمی دانشگاه‌ها و مراکز علمی که مرتبط با موضوع صنعت باشند، استقبال می‌کنیم. تاکنون نیز مجتمع مس سونگون همکاری‌های زیادی با دانشگاه‌ها در  قالب تفاهم‌نامه‌های فی‌مابین انجام داده که برخی انجام شده و برخی دیگر در حال انجام است.

وی با اشاره به ضرورت حضور مستمر استادان در فضای صنعت افزود: جلسات بین صنعت و دانشگاه باید به صورت کارگروهی و تخصصی برگزار شود و لازمه این امر حضور استان دانشگاه در مجتمع جهت بحث و تبادل نظر درباره موضوعات مختلف صنعت است.

به گفتۀ رضوی ارتباط صنعت و دانشگاه می‌تواند در دو شاخه ارتقای بهره‌وری شیوه‌های موجود و ایجاد بستر برای پیاده‌سازی روش‌های علمی روز دنیا باشد.

«ابراهیم قربانی»، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر نیز در این جلسه ضمن قدردانی از مجتمع مس سونگون به‌خاطر فراهم کردن امکان حضور و بازدید از این مجتمع گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر پتانسیل و امکانات بسیار خوبی دارد و می‌تواند در زمینه‌های مختلف همکاری‌های خوبی با مجتمع مس سونگون داشته باشد.

وی با پر ثمر خواندن این بازدید، ابراز امیدواری کرد: امیدواریم این بازدیدها در قالب کارگروه‌های تخصصی ادامه پیدا کند. ما مشتاق هستیم با ارائه طرح‌های پژوهشی در زمینه‌های مختلف و فراهم کردن فرصت استفاده از امکانات تخصصی، آزمایشگاهی و... این دانشگاه در خدمت صنعت مس باشیم.

منبع: عصر مس
عناوین برگزیده