تاریخ: ۱۶ آذر ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۲:۰۶
بازدید: ۳۴۷
کد خبر: ۲۴۰۸۸

پیوند علم و عمل؛ ارتباط با دانشگاه، فصل جدید توسعه در فولاد هرمزگان

می متالز - رئیس واحد تحقیق و توسعه فولاد هرمزگان گفت: واحد R &D شرکت، ارتباط مستقیمی با واحدهای اساسی تولید از جمله فولادسازی، احیا و واحدهای تولید فرعی گرفته است تا بتواند بهبود های لازم در سطح بین المللی را از طریق تعامل با شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌ها اجرایی کند.
پیوند علم و عمل؛ ارتباط با دانشگاه، فصل جدید توسعه در فولاد هرمزگان

به گزارش می متالز، محسن خجسته نژاد اظهار کرد: این شرکت با گسترش همکاری با شرکت های دانش بنیان و دانشگاه ها نسبت به شناسایی و بومی سازی بهبودهایی که در سطح دنیا در صنعت فولاد اتفاق افتاده، اقدام کرده است.

خجسته نژاد افزود: این بهبودها بر اساس نیاز فولاد هرمزگان جهت افزایش بهره وری، راندمان و اثربخشی طرح های توسعه ای، در فاز شناخت و گام های اولیه پروژه ها در این واحد انجام می شود.

وی در خصوص نحوه مدیریت اثرات ناشی از تحریم گفت: تحریم ها تا حدودی باعث کمرنگ شدن ارتباط با شرکت های دنش بنیان شد که این مشکل را از طریق تقویت ارتباط با دانشگاه ها و شرکت های خارجی که کم ترین اثر را از تحریم ها می گیرند مدیریت کرده ایم. 

خجسته نژاد در ادامه از همکاری با ۲۲ دانشگاه مطرح کشور که مشخصاً در حوزه فولاد و متالورژی قوی عمل می کنند خبر داد و افزود: بر همین اساس در زمینه ورود تکنولوژی آب شیرین کن های جذبی، برای اولین بار در ایران در حال ساخت پایلوت این طرح هستیم؛ شرکت های حوزه خلیج فارس به واسطه این تکنولوژی توانسته اند موفقیت های زیادی در کاهش هزینه های تولید آب کسب کنند.

رئیس تحقیق و توسعه فولاد هرمزگان تشریح کرد: این طرح در حال حاضر از طریق تشکیل یک سری هسته‌های پژوهشی که هر کدام از این هسته ها بر اساس نیاز شرکت مشخص می شود، به واسطه تیم های مشترک از صنعت، دانشگاه، شرکت های دانش بنیان و از پرسنل فولاد هرمزگان در حال بررسی است.

عناوین برگزیده