تاریخ: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۰:۳۹
بازدید: ۴۵۷
کد خبر: ۲۴۵۸۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

بازدید اعضا انجمن صنفی سیمان از نیروگاه خورشیدی سیمان شهرکرد

می متالز - دهم شهریورماه سال جاری اعضای انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان با همراهی مدیریت عامل شرکت سیمان شهرکرد از نیروگاه خورشیدی ۱.۵ مگا واتی بازدیدی به عمل آوردند
بازدید اعضا انجمن صنفی سیمان از نیروگاه خورشیدی سیمان شهرکرد

به گزارش می متالز، فاز نخست نیروگاه خورشیدی با سرمایه گذاری سیمان شهر کرد با ظرفیت ۱.۵ مگاوات با هزینه ای بالغ بر یکصد میلیارد ریال در زمینی به وسعت ۳۸۰۰۰ متر مربع در سال ۱۳۹۵ در محل کارخانه سیمان شهرکرد. واقع در ۱۰ کیلومتری شهرکرد در استان چهارمحال بختیاری آغاز و در سال ۱۳۹۶ به بهره برداری رسید.

برق تولیدی این نیروگاه طی قراردادی با شرکت برق منطقه ای وارد شبکه سراسری گردیده و مورد استفاده قرار گرفته است. استان چهار محال و بختیاری بدلیل داشتن ظرفیت تابش خورشید در اکثر اوقات سال، جز استان های مستعد در حوزه انرژی خورشیدی می باشد.

کاهش هزینه انتقال، سوخت های فسیلی ، حفظ محیط زیست و عدم آلایندگی ، راندمان بالا و کاهش هدر رفت انرژی از جمله ویژیگی های نیروگاه خورشیدی می باشد.

در همین ارتباط دهم شهریورماه سال جاری با حضور آقای مهندس رضایی مدیریت عامل صنایع سیمان شهرکرد به همراه آقایان مهندس امینی یکتا و مهندس غفاری از اعضا و مدیران انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان، بازدیدی از نیروگاه خورشیدی ۱.۵ مگا واتی سیمان شهرکرد به عمل آمد و در رابطه با روند احداث این نیروگاه و مسائل مربوط به آن توضیحاتی توسط کارشناسان کارخانه ارائه گردید.

طی این دیدار مهندس امینی یکتا اظهار داشت: کارخانه سیمان شهرکرد در استفاده از انرژی خورشیدی جز پیشگامان این عرصه بوده و امیوداریم که سیمان شهرکرد بتواند در آینده نزدیک طرح توسعه این نیروگاه را به اجرا در آورد.

عناوین برگزیده