تاریخ: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۱:۲۳
بازدید: ۲۸۶
کد خبر: ۲۴۶۱۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
در بازارهای جهانی رقم خورد؛

فشار قیمتی بر فلز سرخ

می متالز - مس در بازار لندن در ۱۴ دسامبر برای سومین هفته متوالی به سمت افت قیمت ها حرکت کرد .آمار ها نشان می دهد که تولیدات صنعتی چین نسبت به مدت مشابه ١۵ درصد کاهش یافته است.
فشار قیمتی بر فلز سرخ

به گزارش می متالز، طبق گزارش دفتر آمار ملی، تولید ناخالص ملی چین در کمتر از سه سال به حداقل ممکن رسیده است که این کاهش با افزایش ریسک های اقتصادی همراه بوده است. گرچه چین سعی در جلوگیری از افزایش اختلافات تجاری خود با آمریکا دارد ولی داده ها نشان می دهد که بازارهای آسیایی و چین در حال طی یک مسیر نزولی هستند که می تواند به بازار فلزات فشار وارد کند طی دو هفته باقی مانده سال میلادی جاری مشتریان صنعتی تقاضاهای خود را کاهش داده اند

معاملات مس در بازار لندن با ۰.۵ درصد کاهش به ۶۱۲۶ دلار در هر تن رسیده و قیمت طی روند سالیانه خود با کاهش ۱۵ درصدی به قیمت های سال ۲۰۱۵ رسیده است و قراردادهای فیوچر در بازار با کاهش حجم معاملات روبه‌رو بوده اند که نشان از نا اطمینانی بازار نسبت به قیمت های سال آینده دارد .

چین در مسیر رشد تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۱۸ با رشد ۶.۵ درصدی حرکت کرده است ولی در مورد اقتصاد آمریکا عدم نا اطمینانی بیشتری وجود دارد .

​در ۳ ماه گذشته قیمت مس بالاتراز قیمت ۶۱۲۶ دلار بوده و آلومینیوم هم در حدود قیمتی ۱۹۳۱ دلار ، روی ۲۵۵۷ و سرب هم در قیمت ۱۹۴۶ دلار قرار داشتند  ولی تعادل در قیمت ها در هاله ای ابهام است و باید دید اختلافات تجاری چین و آمریکا به کدام مرحله می رسد.

عناوین برگزیده