تاریخ: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۲:۵۶
بازدید: ۲۹۰
کد خبر: ۲۴۷۹۵
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
تنش‌ها میان آمریکا و چین کاهش می‌یابد؟

کاهش فشار بر بازار فلزات پایه

می متالز - در پی بروز نشانه‌‌هایی از احتمال کاهش تنش‌های تجاری میان چین و آمریکا، بازار فلزات پایه از زیر فشار خارج شد و برخی از محصولات وارد محدوده مثبت شدند.
کاهش فشار بر بازار فلزات پایه

به گزارش می متالز و بنابر گزارش رویترز در پایان هفته گذشته وزارت اقتصاد چین اعلام کرد که این کشور اجرای طرح اخذ تعرفه وارداتی 25 درصدی از خودروهای ساخت آمریکا را به صورت موقت تعلیق خواهد کرد. این طرح قرار بود از ابتدای ژانویه 2019 میلادی به اجرا درآید. انتشار این خبر امیدهای جدیدی را در زمینه پیشرفت مذاکرات تجاری میان دو اقتصاد بزرگ جهان پدید آورد و بازار فلزات را از زیر فشار خارج کرد.

در این میان روند صعودی شاخص دلار در صبح امروز مختل شده و همین امر نیز کمی سطح تقاضا برای فلزات از سوی استفاده‌کنندگان از ارزهای غیر دلاری را افزایش داده است. در مقطعی از معاملات روز جمعه شاخص دلار به 97/7 واحد رسید که این رقم در 19 ماه گذشته بی سابقه بود. هم اکنون شاخص مذکور در سطح 97/4 واحد قرار دارد.

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات آتی لندن بدون تغییر ملموس در سطح 6137 دلار قرار گرفته و سرب با کاهشی 0/1 درصدی به 1952 دلار رسیده است. آلومینیوم با رشدی محدود در سطح 1925 دلار قرار گرفته و در این میان روی به میزان 0/7 درصد گران شده و در قیمت 2556 دلار معامله می‌شود.

عناوین برگزیده