تاریخ: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۳:۰۰
بازدید: ۳۲۹
کد خبر: ۲۴۷۹۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
بسته خبری ارزهای دیجیتال دوشنبه (26 آذر)

معاملات مبهم کریپتوها در روز دوشنبه / افزایش حجم معاملات کاذب بر روی بیت‌کوین

می متالز - در پی انتشار خبری در زمینه افزایش سختگیری دولت هنگ کنگ در حوز ارزهای دیجیتال، قیمت برخی از این محصولات در روز دوشنبه وارد محدوده منفی شد.
معاملات مبهم کریپتوها در روز دوشنبه / افزایش حجم معاملات کاذب بر روی بیت‌کوین

به گزارش می متالز، امروز تعداد ملموسی از کریپتوها در محدوده منفی معامله می‌شوند. در بازه هفتگی بیت‌کوین با کاهش قیمت بیش از 8 درصد روبروست. بیت‌کوین‌کش نیز با ثبت افت هفتگی 24 درصدی، بدترین عملکرد را به نام خود ثبت کرده است.

  • روزنامه SCMP در گزارشی اعلام کرد بر طبق دستورالعمل کمیسیون اوراق بهادار هنگ کنگ در آینده نزدیک اگر سهم ارزهای دیجیتال در سبد دارایی یک صندوق سرمایه گذاری بیش از 10 درصد باشد این صندوق ملزم به اخذ مجوز فعالیت جدید از کمیسیون اوراق بهادار خواهد بود. انتشار این خبر در ایجاد جو منفی در بازار ارزهای دیجیتال تاثیر شایانی داشت.
  • انستیتوی شفافیت زنجیره بلوکی(BTI) در گزارشی اعلام کرد که نزدیک به 80 درصد از حجم معاملات بیت‌کوین مربوط به معاملات کاذب است. بر این اساس معاملات کاذب گونه‌ای از معاملات است که در آن یک سرمایه گذار در قالب خریدار و فروشنده یک معامله قرار می‌گیرد و به وسیله انجام این گونه معامله قصد دستکاری قیمت در بازار را دارد. پایین بودن هزینه معاملات ارزهای دیجیتال به افزایش معاملات کاذب در این بازار دامن زده است.
عناوین برگزیده