تاریخ: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۰:۰۹
بازدید: ۲۵۹
کد خبر: ۲۴۸۱۶
سرویس خبر : انرژی

استرالیا بزرگ‌ترین صادرکننده LNG جهان شد

می متالز - آمارهای موسسه ریفینیتو اکون، نشان می‌دهد استرالیا در ماه نوامبر توانست با پشت سر گذاشتن قطر به بزرگ‌ترین صادرکننده LNG در جهان تبدیل شود.
استرالیا بزرگ‌ترین صادرکننده LNG جهان شد

به گزارش می متالز، آمارهای ارائه شده از سوی موسسه ریفینیتیو اکون، نشان می‌دهد در ماه نوامبر استرالیا توانست قطر را که تا پیش از این سال‌ها سردمدار صادرات LNG در جهان بود، پشت سر گذاشته و به بزرگرترین صادرکننده این گاز در جهان تبدیل شود. 

بنا به این آمارها استرالیا در ماه نوامبر ۶.۸ میلیون تن LNG صادر کرد که ۶۰۰ هزار تن از ۶.۲ تن صادرشده از قطر بیشتر بوده است. صادرات LNG استرالیا نسبت به ماه اکتبر ۱۹ درصد افزایش یافته و این در حالی است که صادرات قطر در ماه نوامبر نسبت به ماه قبل از آن ۳ درصد کاهش یافته که کاهش صادرات قطر در ۴ سال گذشته بی سابقه به‌شمار می‌رود.

سائول کاوونیک، کارشناس انرژی موسسه کردیت سوئیس در سیدنی استرالیا می‌گوید: شاید دیرتر و با هزینه بیشتری از آن چیزی که فکر می‌شد اتفاق افتاده باشد، اما به هر حال استرالیا توانست تاج صادرات LNG را از قطر بگیرد. نیل بوریج، کارشناس موسسه سن‌فورد برنستین، اما می‌گوید قطر البته به این مساله واکنش نشان خواهد داد و انتظار داریم موجی از پروژه‌های بزرگ توسط این کشور به جریان بیفتد و آن‌ها بتوانند جایگاه خود را در اوایل دهه ۲۰۲۰ از استرالیا پس بگیرند.

نیکلاس براون، کارشناس موسسه وود مکنزی نیز معتقد است انتظار داریم این مساله موقت باشد و به احتمال زیاد قطر در ماه دسامبر ۶.۵ میلیون تن LNG تولید کرده و این بدان معناست که این کشور دوباره بزرگ‌ترین صادرکننده LNG خواهد شد.

عناوین برگزیده