تاریخ: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۰:۱۰
بازدید: ۲۱۸
کد خبر: ۲۴۸۱۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان خبر داد:

بازگشت 23 واحد صنعتی به چرخه تولید در استان گلستان

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان از رتبه دوم استان در پرداخت تسهیلات رونق تولید به واحدها و طرح‌های تولیدی در سال جاری خبر داد و گفت: در سال جاری 23 واحد صنعتی راکد و تعطیل استان، پس از دریافت تسهیلات رونق تولید فعالیت خود را از سر گرفتند و موجبات اشتغال حدود 400 نفر را فراهم کردند.
بازگشت 23 واحد صنعتی به چرخه تولید در استان گلستان

به گزارش می متالز، حسین‌قلی قوانلو در صد‌و‌بیست‌و‌چهارمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان گلستان که با حضور استاندار گلستان در محل سالن جلسات استانداری گلستان برگزارشد، گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون درخواست 297 واحد و طرح تولیدی جهت دریافت 1219 میلیارد تومان تسهیلات از محل طرح رونق تولید پس از تصویب در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان به بانک های عامل ارجاع شد که تا کنون 106 واحد و طرح موفق به اخذ 361 میلیارد تومان تسهیلات از این محل شده‌اند.

وی افزود: در پرداخت تسهیلات رونق تولید در سال جاری، استان گلستان پس از استان البرز در جایگاه دوم کشور قرار دارد که نشان از توجه ویژه مسوولان استان به رونق تولید دارد.

به گفته قوانلو، همچنین از محل طرح نوسازی و بازسازی بانک‌های استان گلستان، تا کنون به 27 واحد تولیدی استان حدود 64 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

وی در خصوص واحدهای صنعتی احیا شده استان نیز گفت: با تلاش‌های صورت‌گرفته و تزریق نقدینگی به واحدهای تولیدی استان از محل طرح رونق تولید، طی سال گذشته و سال جاری در مجموع 42 واحد صنعتی از رکود خارج و تولید خود را مجددا آغاز نمودند و سبب اشتغال به کار 693 نفر در استان شدند.

وی افزود: طی سال گذشته 19 واحد صنعتی غیرفعال استان مجددا به چرخه تولید بازگشتند که در نتیجه آن 301 نفر مشغول به‌کار شدند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: طرح رونق تولید، یکی از موفق‌ترین طرح‌های دولت است که از زمان آغاز آن موجبات رونق تولید و اشتغال در واحدهای تولیدی کشور و به‌تبع آن استان را فراهم کرده؛ بنابراین ضمن تقدیر از تمامی مسوولان استان به‌ویژه مدیران بانک‌ها، از آن‌ها تقاضا داریم که با توجه به تعداد بالای متقاضیان معرفی شده، جهت اخذ تسهیلات رونق تولید، به روند پرداخت تسهیلات نیز سرعت بخشند.

عناوین برگزیده