تاریخ: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۰:۳۵
بازدید: ۱۹۹
کد خبر: ۲۴۸۳۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
جاستین ترودو:

در زمینة آلومینیوم و فولاد دونالد ترامپ را «دور» خواهیم زد

می متالز - جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا در مصاحبة مطبوعاتی اعلام کرده است که تاکتیک‌های جدیدی جهت حذف تعرفه‌های مالیاتی ایالات‌متحده اعمال‌شده بر واردات آلومینیوم و فولاد از کانادا، اتخاذ خواهد کرد.
در زمینة آلومینیوم و فولاد دونالد ترامپ را «دور» خواهیم زد

به گزارش می متالز، جاستین ترودو اعلام نموده که علی‌رغم عقد قرارداد سه‌‌جانبه میان ایالات‌متحده، مکزیک و کانادا به‌منظور تجارت آزاد، هنوز تعرفه‌های مالیاتی اعمال‌شده بر واردات فولاد و آلومینیوم از کانادا و ایالات‌متحده به قوت خود باقی است. ترودو در ادامه افزود: به‌نظر من این حرکت از طرف ایالات‌متحده شبیه بازی است و من تصمیم جدی برای رفع تعرفه‌های مذکور دارم حتی اگر لازم باشد دونالد ترامپ را "دور" خواهیم زد.

جاستین ترودو در راستای حل مشکل تعرفه‌های مالیاتی، خاطرنشان کرد که به هر قیمت برای حل این مشکل تلاش خواهد کرد. راه‌حل پیشنهادی جاستین ترودو، شکایت به کنگرة آمریکا است چراکه بسیاری از اعضای کنگره از متحدین کانادا در امر تجارت محسوب می‌شوند.

کانادا نیز در در پاسخ به عملکرد ترامپ، برروی 6/16 میلیارد دلار از محصولات آمریکایی تعرفة مالیات بر واردات نهاده است. پس از اعمال تعرفه‌های مالیاتی از جانب کانادا، دونالد ترامپ صنعت خودروسازی کانادا را هدف قرار داد و اظهار داشت که ۲۵ درصد تعرفه مالیات بر واردات خودروهای کانادایی وضع خواهد کرد. کارشناسان بازار معتقدند که این اقدام صنعت کانادا را به‌شدت متزلزل خواهد ساخت.

جاستین ترودو در این راستا اظهار داشته که تنها در‌صورتی تعرفه اعمال‌شده علیه ایالات‌متحده را حذف خواهد کرد که ایالات‌متحده متقابلاً تمامی سد‌های تجاری میان دو کشور را از بین ببرد.

همزمان کانادا به‌منظور حل مشکل خود به سازمان تجارت جهانی (WTO) شکایت کرده است و خواستار لغو تعرفه‌های وضع‌شده توسط دونالد ترامپ می‌باشد.

عناوین برگزیده