تاریخ: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۱:۲۰
بازدید: ۱۹۹
کد خبر: ۲۴۸۴۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ژاپن همچنان تنش تجاری چین و آمریکا را تحت نظر خواهد داشت

می متالز - باوجود توافق چین و آمریکا در حاشیه نشست رهبران کشورهای گروه بیست در آرژانتین که باعث شد آمریکا افزایش تعرفه ها بر کالاهای وارداتی از چین را فعلاً به شرط خرید بیشتر کالا توسط چین از آمریکا متوقف کند اما ژاپن اعلام نمود همچنان نسبت به این تعرفه ها حساس است و این تنش تجاری بین دو کشور را رصد خواهد کرد.
ژاپن همچنان تنش تجاری چین و آمریکا را تحت نظر خواهد داشت

به گزارش می متالز، ژاپن امکان اعمال تعرفه های جدید را بعید نمی داند و به همین دلیل ، تأثیر این تعرفه ها بر اقتصاد کشورش را از نزدیک تحت نظر خواهد داشت. ژاپن همچنان از ایالات متحده درخواست دارد که بند ۲۳۲ و تعرفه های اعمالی بر فولاد وارداتی از ژاپن را حذف نماید.

سه کشور چین ، ژاپن و کره جنوبی قصد دارند به مذاکرات خود برای ایجاد منطقه تجارت آزاد بین خود ادامه دهند. قرار است این منطقه آزاد ۲۰ درصد تجارت جهانی را شامل شود و برای صنعت خودور سازی ژاپن و کره جنوبی هم سودمند است زیرا همینک چین بر خودروی وارداتی تعرفه اعمال می کند.

فولادسازان ژاپنی نگران رکود در بازار داخلی چین هستند زیرا این شرایط بعلاوه تنش تجاری این کشور با آمریکا اقتصاد چین را تضعیف خواهد نمود . ترس ژاپنی ورود چین به بازارهای صادراتی است که می تواند قیمت محصولات فولادی در آسیا را تحت فشار منفی قرار دهد.

عناوین برگزیده