تاریخ: ۰۲ دی ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۲:۵۰
بازدید: ۲۶۰
کد خبر: ۲۵۱۴۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

خریداران شناورهای ساخت داخل تسهیلات می‌گیرند

می متالز - مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: این سازمان در نظر دارد به متقاضیانی که به سازندگان داخلی کشتی سفارش ساخت بدهند، تسهیلات ارایه کند.
خریداران شناورهای ساخت داخل تسهیلات می‌گیرند

به گزارش می متالز، محمد راستاد با اشاره به برنامه‌های سازمان جهت نوسازی ناوگان‌های کشتیرانی کشور، اظهار کرد: یکی از مکانیزم‌های حمایتی که سازمان بنادر برای نوسازی ناوگان به تناسب تقاضا برقرار کرده است بحث اعطای تسهیلات از محل وجوه اداره شده سازمان است .

وی بیان کرد: با توجه به ظرفیت تولیدکنندگان داخلی، ما این آمادگی را داریم که جهت توسعه ناوگان از ظرفیت کشتی‌سازی‌های داخلی استفاده کنیم بنابراین به متقاضیانی که ساخت کشتی را به شناورسازی‌های داخلی محول کنند؛ تسهیلات داده می‌شود.

کشتیرانی‌های خارجی از بنادر ایران خارج شدند

راستاد در رابطه با تاثیر تحریم‌ها در سیستم بنادر و دریانوردی، خاطرنشان کرد: تحریم‌ها باعث شد کشتیرانی‌های لاینر(خطوط منظم) خارجی از بنادر ما به‌خصوص بندر شهید رجایی خارج شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه از نظر ناوگان‌های داخلی توانمندی بالایی داریم، گفت: اکنون یکی از بزرگترین ناوگان‌های جهان، ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران است؛ که براساس اعلام مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی، اخیرا رتبه کشتیرانی کشور از 23 جهان به 13 ارتقاء پیدا کرده است.

وی با اشاره به حجم زیاد بنادر کشور، افزود: شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران علاوه بر ناوگان‌های داخلی وسیع دارای بنادری با ظرفیت سالانه بالغ بر 230 میلیون تن است.

راستاد گفت: فضا را به‌ گونه‌ای ترسیم کرده‌ایم که مایحتاج کشور اعم از واردات و صادرات را با استفاده از توان داخلی پوشش دهیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: بنادر کشور توان ترانزیت کالا‌های سایر کشور‌ها را نیز دارند؛ کما آنکه ما در سال جاری شاهد ترانزیت یک محموله گندم ارسالی از کشور هندوستان به مقصد افغانستان از طریق بندر چابهار بودیم.

وی با بیان اینکه اکنون توسعه‌هایی در مسیر ترانزیتی مانند بندر چابهار انجام می‌شود، تصریح کرد: باتوجه به قابلیت‌هایی که داریم نه ‌تنها برای کشور بلکه برای کشور‌های منطقه هم می‌توانیم از طریق زیر‌ساخت‌های حمل‌و نقل و ناوگان کشتیرانی نقش آفرینی کنیم.

عناوین برگزیده