تاریخ: ۲۴ دی ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۸:۳۲
بازدید: ۲۱۵
کد خبر: ۲۶۴۷۲
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

بازار فلزات پایه در انتظار گزارش‌های اقتصادی چین

می متالز - در هفته پیش‌رو قرار است گزارش‌های بسیار مهمی از اقتصاد چین به بازارهای جهانی مخابره می‌شود و مسلما بازار فلزات پایه تاثیر قابل ملاحظه‌ای از نتیجه این گزارش‌ها خواهد گرفت.
بازار فلزات پایه در انتظار گزارش‌های اقتصادی چین

سخنرانی رئیس بانک مرکزی آمریکا در جمع اعضای کمیته اقتصادی مشترک مجلس نمایندگان و سنای این کشور یکی از مهمترین رویدادهای هفته آتی به حساب می‌آید. برنامه فدرال رزرو برای تغییر نرخ بهره در سال 2019 حرف و حدیث‌های بسیاری را در هفته‌های اخیر برانگیخته است. موضع رسمی پاول در سخنرانی روز دوشنبه می‌تواند مسیر حرکتی شاخص دلار را را حد زیادی مشخص کند و از این طریق بر بازار فلزات تاثیر شایانی بگذارد.

در عین حال روز سه‌شنبه قرار است طرح پیشنهادی نخست وزیر نخست وزیر بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا در پارلمان این کشور به رای گذاشته شود. نتیجه این رای‌گیری تاثیر شایانی بازار ارز خواهد داشت و همین موضوع نیز اهمیت رویداد مذکور را برای فعالان بازار فلزات بالا برده است.

در این میان اما می‌توان گفت نتیجه گزارش‌های اقتصادی چین، اصلی‌ترین عامل تاثیرگذار بر بازار فلزات در هفته پیش‌رو خواهد بود. آرام شدن روند رشد اقتصادی چین در ماه های اخیر نقش پررنگی را در عملکرد ضعیف فلزات داشته و بنابراین نتیجه گزارش‌های این هفته به ویژه گزارش رشد اقتصادی می تواند دورنمای تقاضای فلزات را تا حد زیادی برای فعالان بازار این محصولات روشن سازد.

در ادامه این مطلب برنامه زمانی انتشار گزارش‌های اقتصادی چین در هفته پیش رو در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد:

عناوین برگزیده